Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 817 ggr
lillNasse
0

Ansiktstvätt

Letar bra ansiktstvätt till resonabelt pris, just nu använder jag produkter från good things, jag gillar dem just för att de är naturliga ingredienser och fri från dåligheter, men det ger inte den effekten jag vill ha till 100%. Men jag har ganska fet hy, speciellt i t-zoonen och får inte bort pormaskarna, och vill även motverka en del av det röda som finns. Någon som har tips på produkter som ni vet fungerar? Jag har provat tea tree tonern från body shop på ryggen, då jag har en tendens att få break outs där, och det funkar utmärkt, är det värt att även prova i ansiktet då jag vet att de produkterna ska vara ganska starka?

[erikam]
0

Jag använder Garnier rose water. Den funkar utmärkt på mig, jag har blandhy. Använder dagkrämen från samma serie och vattnet och den håller min hy väldigt ren och fräsch, billiga är de också.

Facie
0

Jag tänkte föreslå Anti blemish av Clinique, vet dock inte priset på dem för tillfället med tror de stora flaskorna kostar en del, köpte mina för ett bra tag sen för ca 900kr tror jag. Men de är väldigt dryga och flaskorna håller läääänge. Men de finns mindre "prova på sett". Det är ett tresteg koncept där man först tvålar (tar bort smuts) sen "spritar" (tar bort smuts på djupet samt torkar ut lite) och till sist en lotion (mjukgörande).
Min hud blir len och känns jättefräsch efter jag använt produkterna. Jag tycker också huden blir nämnvärt mindre rödrosig. Gillar den verkligen!

Pretty wise //

emeliiiiieee
2

Jag älskar tea tree serien från TBS. Funkar super för min feta hy. Även om den är liiite uttorkande så ser jag till att återfukta rejält efter med en lite fetare salva. Upplever hyn fräschare, mindre rödrosig och har knappt finnar kvar.

[Justie]
1

Jag har samma som #3 Och har fått samma resultat 🙂

moizzz
0

Jag har en orange tub från gariner. Den köpte jag inte i Sverige men det är den bästa jag testat ❤️

Anna
1

Jag har ganska nyligen gått över till Tea Tree serien från TBS och upplever precis samma resultat som #3. Jag har känslig kombinationshy, "dry patches" men oljig t-zon och får lätt negativa (allergiska) reaktioner mot produkter. Jag använder Cool & Creamy wash + Skin clearing lotion och min hy har inte mått bättre på flera år. Var tidigare väldigt röd i hyn men det har blivit jättemycket bättre! Jag brukar blanda Tea Tree-moisturizern med en lite fetare kräm just eftersom min hy kan bli lite torr, och det fungerar jättebra.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se