Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 861 ggr
JustMySelf
0

Tikei

Jag vet att flera här (precis som jag) är frälsta i Tikeis mineralfoundation, men jag tänkte kolla om ni har testat några av deras andra produkter? Primers, ögonskuggor, borstar, lipbalms etc. Vad tyckte ni om dem? Är det något ni har eller skulle kunna köpa igen?

JustMySelf
0

Jag själv har förutom foundation testat deras baby kabukiborste, concealerborste, primern och den gula concealern.

Babykabukin tycker jag jättemycket om, köpte den istället för den stora för att det kändes som att det var lättare att komma åt runt ögonen med den här, men det är ju svårt att jämföra när jag inte testat den andra. Jättebra kvalité, tror jag använt min nästan varje dag i 3 år och den har nog aldrig tappat ett enda strå. Lätt att tvätta rent med diskmedel.

Concealerborsten är också jättebra, använder den inte lika ofta då jag mest använder flytande concealer, men vet att den funkar bra och inte heller tappar hår.

Primern tycker jag är helt okej, känns som att den får foundationen att sitta bättre och kanske jämnar ut huden lite men är ingen mirakelprodukt och jag har övergått till flytande varianter rån andra märken. Ett stort plus är dock att jag inte får finnar av den här (eller andra Tikeiprodukter) vilket jag får av många andra…

Den gula concealern tycker jag är lite svår. Den täcker helt okej bra under ögonen men jag har väldigt mörka ringar och tunn hud under ögonen så jag tar ganska mycket concealer för att täcka och får sedan svårt att täcka över det gula med foundation efteråt. Har även här övergått till andra märkens flytande concealers men funderar på att testa den igen då flytande lätt sätter sig i veck under ögonen…

[neptunens]
0

Jag har testat några borstar och ögonskuggor och de har varit helt ok med tanke på priset.

Jojaton
0

Hits and misses bland ögonskuggorna, har inte jättemånga men vissa blir gråa när man suddar ut dem? älskar deras borstar! Primern är ok, gillar inte deras bronzer (original, inte testat deras andra) - skum färg och skimmer i.

Johanna - Instagram

JMax
0

Gillar ögonskuggorna och att det finns mindre provburkar att köpa.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Officielle
0

Har tyvärr inte testat några produkter från Tikei ännu men jag vill verkligen beställa hem deras mineralfoundation.

Hur väljer man rätt nyans? :s

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

JustMySelf
0

#5 Gå in på deras hemsida så har de några tips, du kan också beställa hem prover för 10 kr styck innan du köper en hel burk :)