Smink tips, tack!
För typ någon månad sen köpte jag nytt smink och jag var jätte glad över att äntligen ha nytt smink. Den här gången skulle jag testa Apotekets egna foundation och concealer Apolosophy eftersom jag tidigare har fått allergiutslag från de andra foundations.
Har testat dom en gång hittills och det fungerar perfekt, inga utslag alls! Men det finns ett problem som jag inte kan bli kvitt.
Varje gång jag använder smink så blir mina ögon JÄTTE irriterade och börjar rinna, får en tung känsla i ögonen som inte går över. När jag sedan tvättar bort sminket på ögonen så ser det ut som att ögonlocken är svullna och själva ögat känns jätte torrt och rinner nästan konstant.
Jag vet att jag inte är allergisk mot ögonskuggor eller så, men jag undrar om jag gör något fel när jag applicerar ögonskugga? Kan det vara så att pudret kommer i kontakt med ögat?
Vill verkligen använda smink och känna mig fin för en gångs skull, men det går inte när ögonen reagerar såhär varenda gång :/
När min syster eller kompis hjälper mig med sminket så reagerar aldrig ögonen på det här viset, det är bara när jag gör det…
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Kan vara mascaran och eyeliner om du använder det. Jag är super känslig och kan inte ha eyeliner (sån flytande) jag kan bara ha kajal eller gel linder. Det kan vara att du har förmycket ögonskugga på borsten så det flyger i ögat. Slå av rösterna från borsten innan du tar på eller använd fingret. Det kan även var foundationen eller din concealer testa att inte ta det för nära ögat och se vad som händer. Testa bara en sak i taget för att hitta vad det är så att du kan byta ut det om det skulle behövas :)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Kan du visa bilder på din foundation och concealer, blev nyfken när jag läste att du tyckte om de! :)
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag har estee lauder double wear foundation och concealer :) finns på bla kicks :)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Jag använder mig av Apotekets egna märke Apolosophy. Deras smink är vänlig mot huden och den är anpassad för sminkallergiker :) Här kommer några bilder på både deras foundation och deras concealer som jag använder. Jag har väldigt ljus hy med rätt så röda kinder och jag tycker att deras foundation täcker det rätt så bra. Men envis som jag är så blir jag aldrig nöjd, så jag täcker alltid över resten med concealer och compact powder från H&M :)
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Apolosophy foundation
Min nyans (typ en blandning mellan ljus och medium)
Min concealer
Min nyans (också en blandning mellan ljus och medium)
Här är pudret som jag använder efter jag har applicerat foundation och concearlern
#9 Ska kika på alla produkterna i butik! 🙂
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.