Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 726 ggr
[erikam]
0

Hjälp med basprodukter

Hej! 

Just nu är min sminkväska katastrof, därmed också min hud. Jag behöver hjälp med att hitta bra basprodukter, alltså foundation och puder. En bra concealer har jag redan. Just nu använder jag Maybellines fit me serie på både foundation och puder. I flera månader var det sminket perfekt för mig men nu fungerar det inte alls. Foundationen glider av direkt för att min hud blir så oljig, täcker inte ett dugg och pudret fäster inte alls. Jag har blandhy och beroende på dag är jag fet i hyn eller så torr att jag flagar. 

Har ni några bra tips till mig? De enda krav jag har är att foundationen ska vara flytande och täcka bra (men absolut inte för mycket. Just nu har jag en hel del orenheter i huden och vill att foundationen ska hjälpa concealern att täcka dem så bra som möjligt). Pudret vill jag gärna ska vara transparent eller med så lite pigment som möjligt. Gärna produkter som finns att köpa online på Kicks eller i deras butiker då jag har mycket rabatter där just nu.

Skulle en BB-cream vara något för mig tror ni? Jag har aldrig testat någon men tänker på den då den också återfuktar. Det behöver min hud eftersom den är torr som fnöske men samtidigt väldigt fet och oren just nu.

Officielle
0

Kicks egna "pressed powder" är riktigt bra. Det innehåller inga oljor eller parabener som kan irritera huden, det håller hela dagen och priset är rätt billigt. 

Finns i både en transparent nyas men även pigmenterade i olika hudton nyanser. Ingen av varianterna ger särskilt mycket täckning men det mattar ner bra!

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Facie
0

Jag skulle rekommendera dig att ta tag i din hud istället, har man bra hud under sminket tycker jag personligen att sminket ser bättre ut också, det ultimata är ju att slippa sminker (imo)

Tycker du ska prova anti blemish av clinique, dyra men riktigt bra. Minskar rodnader och tar typ bort alla finnar och "fulheter" på huden :)

Pretty wise //

[erikam]
0

#1 tack så mycket för tipset :). Jag ska gå så de kan prova ut smink till mig imorgon, men vill ändå ha lite tips på vad andra använder :) #2 Huden har jag redan hittat den perfekta hudvården för min del, redan idag när jag vaknade var det så mycket bättre, enorm skillnad. Det har jag testat mig fram på länge och nu har jag hittat rätt kombo. Därför är det smink jag söker som passar min hy just nu. Clinique kommer jag aldrig mer gå i närheten av vad det än är. Jag köpte produkter från det märket och min hy blev värre än den någonsin varit. Men tack ändå :)

Officielle
0

Vad för slags hudtyp har du?

[erikam]
0

#4 Blandhy har jag fått bud om. Jag blir jättetorr i panna och kring näsan men får lätt orenheter på hakan och runt näsvingarna. Så…ja 😃

Officielle
0

#5 Okej, har ungefär samma hudtyp som dig! 

Kan rekommendera mineralsmink, det irriterar inte huden eller ger finnar. När jag använder mineralsmink tycker jag att det hjälper till att få bort finnar, haha! 🙂