Smink
Kan ni kommentera vilken foundation och vilket puder ni använder och vilken sorts hudtyp ni har? :)
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Foundation: Sephora 10 h wear perfection foundation den är riktigt bra.
Puder: rimmel london stay matt
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
jag har bara fit me foundation och isadora velvet touch compact powder (transparent) :) jag har ganska torr hy
Jag byter lite beroende på hur min hud är just den dagen. Är jag inte så röd brukar jag använda en grön bas det där behövs och sen meow cosmetics mineralfoundation på det, eller bara mineralfoundation. Behövs det mer täckning brukar jag använda Luminous Pure Aura CC Cream från Tony Moly, och sen min mineralfoundation på det, gillar den på sommaren opckså pga solskyddsfaktorn. Har blandhy, lite oljig emellanåt men kan få torra partier ibland.
Blev lite långt det här😃
Jag har flera olika foundations beroende på hur mycket täckning och vilken finish jag vill ha. Sen är vissa mörkare och passar mig bättre på sommaren medan andra är ljusare och passar bäst vintertid :) Några av de jag har och gillar är Tikeis mineralfoundation, Rimmel Stay Matte Liquid Foundation och Maybelline Satin Liquid (tror jag den heter?). Använder oftast ELF's HD Powder för att sätta min foundation i t-zonen och under ögonen.
Johanna - Instagram
Jag har normal hy. Använder sleek's bb-cream och Mac mineralized skinfinish som puder med ett avslutande av makeupstores face mist.
-
Har fet/oren hy, använder Makeupstores matt Foundation och MACs transparent loose powder.
Makeupstores Foundation har jag i massor av färger beroende på hur brun jag är :)
#6 Har också Makeupstores matt foundation men jag vet inte riktigt vad jag gör för fel, tycker inte om den.
Tycker att den torkar så fort att man inte hinner blanda ut den, dessutom upplever jag att jag får värre hy av den. Hur gör du med den? :)
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag använder mus matt foundation och deras loose powder oftast. Ibland dual foundation från samma märke.
Jag har världens löjligaste och känsligaste hy typ, men detta funkar fint för mig :)
Jag har lite udda hy, beroende vilken årstid det är. Just nu använder jag använder Sephoras 10 hour wear perfection foundation och den tycker jag håller väldigt bra.
Just nu använder jag Pixi Flawless Finishing Powder. Men jag är nog ingen vän av puder, utan tycker alltid att jag ser konstig ut med puder.
Jag brukar lägga på min Foundation direkt efter ansiktskrämen, lägger även på den med real techniques buffing brush och jag tycker resultatet blir fint. Blir inte kakigt m.m. har även testat lägga den när ansiktskrämen torkat och då blev det torrt och såååå kakigt.
Upplever inte heller att jag får värre hy av den, iofs så har jag hudprodukter som går in riktigt på djupet.
Jag har torr hud och använder Giordani Gold foundation och kompaktpuder från NARS.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag har fet hy , använder True Match Foundation och jag tycker verkligen om den.
Vad jag har för puder kommer jag inte riktigt ihåg haha ;)