Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 679 ggr
Ebbizliniz
0

Tips på ögonbryns färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Undrar om ni vet vad jag kan passa i för ögonbryns färg? Det ska helst inte synas så det "sticker ut" utan mer naturligt! Här är 1 bild på mig om det hjälper.. :) (kanske nt är sån bra bild men men.. + är osminkad, men "who cares"?)

JMax
0

Tycker du har fin färg på dina ögonbryn som de är!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Tilde]
0

Väldigt svårt att se i det ljuset… Testa en färg som är lite mörkare än din hårfärg och fyll i ögonbrynen försiktigt, då borde det se naturligt ut. 🙂

MichelleLindh
0

Michelle Phan som är en jätte stor makeup artist i usa (gör youtube videos också) säger att man alltid ska ha en ton Ljusare än sin hårfärg för att det ska se naturligt ut. Förutom om man är väldigt blond så kan man fylla i med en ljusbrun färg. Annars alltid ljusare.

/ Michelle 

[Tilde]
0

#3 Michelle Phan är ju dock asiat och är naturligt mörk i hårfärg. TS är ljus och bör därför ha ögonbrun mörkare än hårfärgen. 🙂

MichelleLindh
0

Jag skrev ju det ovan om man är väldigt ljus kan man ha mörkare, men då en ljusbrun färg. Man ska helst inte ha väldigt mörka ögonbryn om man är ljus förutom om man själv inte tycker det är snyggt. :)

/ Michelle 

[Tilde]
0

#5 Nej självklart! Högst 2 nyanser mörkare, annars blir det för mörkt och då ser det inte naturligt ut på något sätt. 😛

Ebbizliniz
0

Tack för alla svar! ♡ :)

Officielle
0

#3 Håller med dig! Det ser mycket mer naturligt ut om man väljer nån nyans ljusare än håret. Tycker det ser för ritat ut om man har mörkare ögonbryn än hår. 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

OneSound
1

Måste säga att jag tycker det inte ser naturligt ut med ljusare bryn.

Tycker som Tirin att det ser naturligast, och snyggast för den delen, med lite mörkare bryn :) Dock inte för mörka

Aut viam inveniam aut faciam