Ebay - bra eller dåligt?
Beställt från ebay första gången nu. Vad är era personliga erfarenheter av ebay?
Fungerar för det mesta förutsatt att du valt en säljare som inte har många negativa omdömmen. Sedan hoppas jag du undvikit GSP-säljare (gör att du får betala en orealistisk "tullavgift") samt att du slipper tulla varorna (betala tullavgift för tullens arbete här inom Sveriges gränser, kan bli dyrt beroende på vad det är du köpt och för vilken summa). Har själv fått betala 800 spänn i tullavgift, sånt svider:P
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!
Älskar ebay! har handlat mycket därifrån, mest smink och pysselgrejer, har bara haft problem 3-4 gånger av dem cirka 50 ggr jag beställt, och de gångerna var det bara att kontakta paypal så fick jag pengarna tillbaka. Kan vara bra att titta på säljarens feedback för att vara på den säkra sidan.
jag tycker att ebay är jättebra från vad jag köpt hittills. Beställde en massa smink för några veckor sedan och har inte fått allt än så jag får se om det kommer hehe men när jag beställt saker tidigare har det gått bra, sluppit tullagvift (ta i trä)
Jag älskar också eBay! Är lite beroende av det… 😃 Hittar man säljare med bra omdöme så lär det inte vara något krångel eller förseningar. Jag har köpt kläder, pynt och lite annat smått och gott.. 👍
i 9/10 fall har det funkat jättebra för mig att beställa!
från england går det alltid relativt snabbt, ibland snabbare än vad post inom sverige fraktas, men från kina/hongkong tar det låång tid ;)
men som sagt; håll koll på omdömena bara så brukar det funka jättebra! Och man tjänar ju sjukt mycket på det när man tex. kan få tag på en mascara som kostar 50 kr då samma mascara kostar 170 här i sverige.