Kliar i ansiktet
Har nyss börjat använda en ny ansiktskräm som jag aldrig testat förut. När jag har applicerat den i ansiktet upplever jag att det börjar klia lite, vad beror det på?
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Du kan vara allergisk mot något i den nya krämen.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#1 Har funderat på det men kliandet går över efter en kvart eller så. Tror du att jag kanske valt en kräm som inte passar min hudtyp? För jag vet inte vilken hudtyp jag har.
#2 De kan vara så. Det kan ju också vara ovanan i och med att du inte använt det innan, bland behöver huden lite tid att vänja sig(så är de för mig i alla fall). Jag vet inte var du köper dina produkter men du "ska" kunna fråga dom som jobbar med de om dom kan hjälpa dig.
Det ena apoteket där jag bor har haft medlemmskvällar där man kan få hjälp med sådanna saker, så där kan du också fråga.
Jag testa de själv neutrogena krämen(den oranga) och då brände det i hela mitt ansikte så jag fick tvätta bort de igen och ge bort de.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Krämen heter "nivea pure and natural moisturising day cream" och är då från Nivea. Har ansiktstvätten till och den funkar utmärkt så jag tror jag ska se om huden vänjer sig innan jag slutar använda den här.
Har också använt krämer som bränner i ansiktet. Den här bränner dock inte, den kliar bara. 🙂
#4 Okej. Jag älskar Niveas produkter! :) Använder krämerna och de olika "tvättarna" och även sminkborttagningen har jag fått :)
Står det vilken typ av hud den är till för?
/ J
#5 Jag älskar också Niveas produkter, har flera som funkar utmärkt. Vore synd om denna inte funkar nå vidare.
Det står "Normal/Combination skin". :)
Jag har samma problem med just den krämen fast jag använt/använder flera produkter från Nivea och gillar dem. Min hy kliar och jag blir även lite flammig även om jag inte kliar tillbaka. Jag har blandhy.
http://www.apotekhjartat.se/fakta-rad/fakta-rad-teman/huden/behallare-artiklar/vilken-hudtyp-ar-du/
Där står lite punkter man kan kolla för att se vad som stämmer in på ens hy. 🙂
http://www.kicks.se/guider/herr/hudvard/vilken-hudtyp-har-du-g942
Där är en där även produkter rekommenderas till den hudtyp som beskrivs. Jag brukar dock alltid be om hjälp när jag ska inhandla nya produkter, huden är ju olika beroende på mående, årstid och så. 😃
#7 Fortsatte du använda krämen eller slutade det klia efter att du använt den ett par dagar? :)
Har kollat in där men blev inge klokare. Jag har lätt för att få finnar och orenheter, blir lite oljig i t-zonen(främst näsan) under dagen men huden på kinderna känns normal/ibland torr.
#8 Nej jag slutar alltid direkt med produkter som ger negativ effekt på huden. En gång var det rena skräckexemplet när jag använde en kräm från Vichy som kliade i början. Den fortsatte jag att använda och en morgon vaknade jag upp med åtta STORA bölder i olika delar av ansiktet. Så jag vågar inte, haha 🙂
Okej. Ja det är svårt, kanske har du blandad hy som jag. Jag måste ha en hel drös produkter hemma för olika tillfällen och årstider. Sen ska man väl inte mixtra och byta allt för mycket heller har jag förstått det som. Det är svårt det där med hy och det har tagit många år för mig att finna några produkter som fungerar. Än är jag inte helt nöjd, tycker inte riktigt jag har funnit balansen i mina produkter än. Sminket påverkar ju också och kan i sin tur påverka de hudprodukter man använder. Allt måste liksom vara en hejdundrande perfekt kombination 😃
#6 Okej. Använder också Normal/kombinerad hud. Men då Skulle de ju kunna vara så att du har torr eller oljig hud.
Av det jag läser från kickslänken i inlägg#7 och de du säger så har du nog oljig hud.
Men det lättaste för dig är att fråga där du köper dina produkter :) Testa med krämen några dagar/en vecka, fortsätter det klia så får du nog byta.
#7 Första länken funkar inte för mig :S
/ J
#9 Okej, kan du rekommendera någon annan ansiktskräm? 🙂
Använder inte foundation, concealer eller puder eftersom att alla jag testat ger mig mer finnar. Vilken foundation använder du?
#10 Använder du samma ansiktskräm som jag testar just nu? Kliar ditt ansikte av den?
Besökte apoteket och berättade om min hud och då tipsade de mig och ansiktstvätten och ansiktskrämen från Basiderm. För det första luktar de riktigt illa och så var de dyra. Dessutom blev min hy ännu värre av att använda de, testade i flera veckor för att se om huden bara behövde vänja sig men min hud har aldrig varit så dålig. Därför frågar jag oftast inte om hjälp. 😃
#11 Efter många om och men använder jag ACO serien för normal/kombinerad hy, den har jag använt sedan förra sommaren då jag började få torrare men fortfarande blandad hy. Köper den på Apoteket och är rätt nöjd över att den inte är så dyr. Men som sagt, det börjar bli dags för en utvärdering för min del gällande hy och sminkprodukter.
Foundation, concealer och puder använder jag bara på hösten/vintern och en bit in på våren. På försommaren och sommaren har jag bara mascara och lite solpuder. Jag använder maybellines fit me produkterna. De produkterna är lätta och smälter fint in i min hy, men det är också individuellt såklart 🙂
#10 Vad konstigt… jag sökte på "vilken hud har jag" på google. 🙂 Då fick jag upp de två sidorna bland annat. Prova det om du vill kika, länkarna funkar på min dator.
#13 Okej, Kanske kan testa ansiktskrämen från Aco men vill helst fortsätta med min Nivea ansiktstvätt för den funkar fint.
Har Fit me foundationen och tycker att den är okej. Den håller inte så länge och min hy blir väldigt oljig efter ett par timmar med den på, dessutom vaknar jag alltid upp med ett gäng nya finnar dagen efter jag använt den. Gillar dock pudret! 🙂
#12 Nej jag använder Nivea visage Moisturizing Day Care normal to mixed skin. (min ser lite annorlunda ut i designen :P )
Detta är den enda som funkat på mig! Har haft stora problem med att hitta något som funkar i mitt ansikte och ännu värre för att hitta till kroppen .
Okej de va ju väldigt tråkigt :( Dom verka ju inte riktigt kunna vad dom prata om i så fall. Du skulle kunna prata med dom på Kicks eller någon liknande affär.
Men som sagt av det jag läst du berättat om din hud har du nog fet hy. Och skulle nog kunna testa produkter för de.
Skulle kunna höra med en bekant som kan lite sånt här :P
/ J
#15 Jo, har tänkt gå till Kicks men har inte riktigt vetat vad man ska säga så jag tänkte det vore bra att ha ett hum och ungefär vad jag söker.
Ja, gör det! :D
#16 Okej. Ja men gå du dit till dom och förklara exakt hur de ligger till, så "ska" dom kunna hjälpa dig :)
Vill du skriva ett PM eller inlägg i min Gästbok och berätta lite mer exakt om din hy? Och vad du använder för produkter idag? De skulle underlätta :)
/ J
#17 Javisst, ska beskriva så bra jag kan. :)