Stipple brush.
Hej!
Vilken tycker ni är den bästa stipple brush/stippling brush? 🙂
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag är inte heller nåt vidare fan av dem. Har testat en från Mac och en från coastal scents. Den från Mac brukar jag använda till rouge, den andra är min reserv när jag varit lat och inte orkat tvätta den första.
-
Okej, vad för slags borstar brukar ni använda till att lägga foundation? :)
#4 Hur funkar Real Techniques Expert Face brush för dig? Är den liten?
Nu den senaste tiden har jag börjat applicera med fingrarna och buffar in produkten med Real Technique's Buffing Brush (nr. 3 från vänster).
-
#6 Vet du vart man kan köpa den separat? :)
nej. jag tror inte den säljs separat. iaf inte i sverige, men jag kan ha fel. du får googla ^^
-
Jag brukar använda elfs.
Jag har provat macs men måste säga att jag föredrar den från elf.
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Jag anv alltid eco tools typ puderborste. Jättebra! Men anv alltid mineralfoundation. Min hy klarar inte av vanlig foundation, då har jag finnar överallt sen :D Tidigare använder jag MACs stiffler brush när jag hade vanlig foundation eller flytande. Den är bra men det finns bättre.
Svampar som man kan tvätta är annars jättebra! Som typ denna: http://www.sweetthings.se/shop/index.php?route=product/product&path=60_70_115&product_id=309
Den har inte massa hål i sej så all produkt försvinner in i svampen och den är enkel att applicera med o kommer åt överallt.
Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007
Jag har två från elf, ett set från ebay och en mindre från makeupacademy. Brukar använda elfs till min bas, den mindre borsten till krämrouge, ebayborstarna till både rouge, bronzer och bas. här är setet från ebay: http://www.ebay.com/itm/Pro-Makeup-Kabuki-Brush-Cosmetic-Power-Foundation-Blending-Brushes-Tool-Set-Kit-/301015904381?pt=UK_Health_Beauty_Make_up_Cosmetics_Make_up_Brushes_PP&var=&hash=item4615f2307d
billiga men helt klart mina bästa borstar, så mjuka och gosiga <3
#12 Ska kika på de! :)