Kappa utan fickor
Den kappa jag köpt till att ha i vår har inga fickor. 😮 Jag som alltid brukar ha händerna i fickorna och är van med att få plats med mobil, plånbok, sl-kort och nycklar vet nu inte vart jag ska ha allt!
Kan man gå till en skräddare och få insytt fickor eller blir det bara dyrt och fult?
Kommer jag behöva ha min mobil i väskan och inte kunna lyssna på musik?
Haha jag sitter och bygger upp en jädrans massa scenarion. Hur gör man egentligen när man inte har några fickor?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
För att det blir jobbigt när inte mobilen sitter fast vid mig. Om jag går från tåget och till min cykel måste jag lägga väskan i min cykelkorg och då räcker inte hörlurslängden. Sedan byter jag axel som väskan vilar på väldigt ofta och då blir det tokigt med sladdar som är i vägen. Samt att jag inte kan byta låt lika enkelt.
Det finns "låtsasfickor" på den just nu. Man har alltså sytt utanpå jackan så det ser ut som om den har fickor - men när man försöker sträcka ner handen går det inte. Det är igensytt. Om man bortser från ett litet hål som går in i fodret, men det går inte att använda som ficka.
#2 Nej men du, finns det ett litet hål så brukar det vara fickor! Man brukar sy igen dem för att de inte ska bli förstörda under transporten. Se efter om du kan klippa upp sömmen.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Ett alternativ om mobilen är det stora problemet är ju att nyttja ett trådlöst headset otroligt mycket smidigare. =)
Hahahaha känner mig så dum… Det var precis som #3 beskrev det! Våren är räddad. ❤️😃
Vad skönt! =)
Så bra 🙂 Och det är ju inte alltid så lätt att veta 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se