Varför vill du ha ett par fejk? Och nu? Det är ju snart sommar :D
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Fejk brukar finnas överallt! Ebay.com har jättefina i alla möjliga färger och former :-) Nelly kanske har också!
Jag tycker det är JÄTTEBRA att du väljer fejk (och gärna oäkta skinn/mocha o allt sånt), får djuren skull! Tillverklingen av uggs och andra liknande produkter gör mig mörkrädd, det finns inga ord för lidandet.
Så du som ifrågasatte varför kan ju ta en titt på bilden här.
Jag är tio år, och jag gråter faktiskt jut mu så snälla ladda inte upp mer sånt ta bort om det går tack.
Onödigt att lägga in bilden, det finns känsliga.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Oj förlåt! Jag är ledsen, ska försöka ta bort den. Det är dock så verkligheten ser ut…
Verkligheten behöver ett (X) i detta fall.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
(X) är för känsligt innehåll, om man vill lägga in en bild på blodiga djur bör man sätta in (X).
#2 Klart att man i första hand ska använda oäkta skinn, men jag förstod det på TS att hon ville ha fejk-Uggs avseende märket och inte materialet. Dessa är tillverkade illegalt och om de riktiga "Uggs-djuren" far illa är det ofta ingenting mot hur de djur som de piratkopierade Uggsen är gjorda av tas omhand. Förresten, har du tillåtelse att använda bilden? Om inte, är det viktigt att du i fortsättningen bara länkar till de bilder du vill visa upp så att du inte riskerar att begå lagbrott. 🙂
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#8 Så är det på t ex tonåringar iFokus, men den regeln finns inte här på mode och skönhet.
Jag har svårt att se varför man skall censurera verkligheten? Antingen så får man stå för sina handlingar och val, eller så får man välja något annat. Att däremot blunda för verkligheten är bara dumt.
Så vi ska förblinda oss med att verkligheten ska visas och strunta i att såna bilder inte är lämpliga för alla?
Läs #3 om du finner mig otydlig.
VilaKristina; varför är inte bilder lämpliga när de är en del av sanningen? Jag tror inte att det är bra eller hälsosamt när vi blundar för sanningen.
#13 Är det så nyttigt att få sanningen slängd upp i ansiktet?
Varför blunda för verkligeheten, då har du ju ingen grund att ta egna beslut från. När barn på allvar inte vet att kött kommer från djur så är det ju enormt tragiskt och ett misslyckande av samhället.
Du, jag vet exakt vad som händer i omvärlden dock vill jag inte se det bara, jag har koll och vet om det mesta ok? Men du kunde väl ändå varnat?
Jag har inte lagt ut någon bild. Anser dock inte att man skall censurera verkligheten, många gånger är det de som borde få informationen som då väljer bort den.
#15 Om sanningen är så viktig varför visar vi inte alla 10 åringar slakt och taliban videos? Det är inte nyttigt att så unga ska se sånt enligt mig.
talibanvideos? Det lät ju nästan politiskt korrekt… Vet inte riktigt vad du avser med detta.
Jag ser inget fel i att visa en 10 åring en slaktvideo, framförallt inte för de som äter kött. Jag vad hemma när de styckade en gris på köksbordet när jag var runt 8 år, har inte tagit någon skada av detta. Åt kött i fem år därefter innan jag tog ett beslut om att detta inte var något som jag ville stödja.
Du behöver inte alltid visa det mest brutala bara för att, men i relevanta diskussioner anser jag att det är självklart att detta skall ingå.
Det finns fejk uggs på www.dresslink.com
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
#20 Tack för ETT seriöst svar.. Hejdå iFokus!
#Varsegod Vadå hejdå ifokus
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
måste det vara just ''ugg'' logga på? annars har even and odd riktigt fina som jag själv köpt ett par av :) http://www.zalando.se/even-odd-stoevletter-beige-ev411c06b-704.html här e dem som jag köpte det finns ju fler färger och modeller om du kollar runt där :)
Jag tycker det blev lite OT här, men ni får gärna diskutera vidare i en annan tråd
Mvh Shy och Hannah