Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 1701 ggr
Karkkainen
1

Behöver hjälp :'(

Hatar frissörer, hatar frissörer, hatar frissörer!!
Jag ser helt sjuk ut! Jag hade sparat mitt hår över sommaren för denna klippning/färgning. Har haft brunt underhår (färgat) och blont över (också färgat med en mörk, mörk blond utväxt) och ville få hela mitt hår blont igen. Tänkte mig lite olika nyanser, det skulle i alla fall vara ganska mörk blont under eftersom det var brunt nu. Sen skulle jag ha nån nyans mörkare blond över. Och lång snelugg. FY FAN!!!!
Hon visade mig en ganska mörk blond nyans att ha under, jättebra sa jag. Hon skulle färga utväxten blond igen.

Nu har jag brunt hår under (igen!!!), och en halvdöljd utväxt som ser grå/brun/blond/rosa ut, och en skitkort snelugg!!!!!!!!! JAG HATAR HENNE. :'(
Är helt förtvivlad, vill INTE se ut sånn här till skolstart. F'n vad ledsen jag blir. Jag avskyr mitt utséende!! Jag ser helt hemsk ut. Vet inte vad jag ska ta mig till. Ska ringa henne/åka dit i morgon och prata om det. Mamma ska med, älskar mamma just nu! :P
Men jag vill så gärna ha hjälp, bara veta vad som finns att göra. ALla tips funkar. Bra uppsättningar till en ful lugg? Svar på om man skulle kunna fixa detta? Tips för att dölja ful hårfärg? Bara några rader, snälla jag behöver er. Jag kanske låter enormt utséendefixerad, men jag har verkligen längtat efter att bli fin i håret :(

paronskrutten
0

Jag kan inte säga nåt utan en bild

Helena

Kickeree
0

Använd diadem som du drar bak luggen i kanske? Vet ju inte alls hur det ser ut :S Eller hur kort luggen är :S

Karkkainen
0

#1 Kan ta en bild nu.
#2 Ja har haft diadem nu idag, men vill gärna ha en annan lösning.

Snabster
0

Som sagt.. frisörer kan dra sig baklänges. Jag håller mig till rakapparaten. Dock så kanske du borde hålla dig undan från den.

Snabster
0

Förövrigt var du fin i håret förut också, med det bruna under. Fast har svårt att tänka hur det ser ut nu, kanske ta en bild som sagt?

Karkkainen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här syns inte färgerna såå bra, men jag kan garantera det är inte fint längst upp. Luggen ser värre ut nu, ska skicka en annan bild också.

Milka
0

Gå och köp hårfärg och färga hemma? :P skulle jag gjort.

Tråkigt att du inte blev nöjd :/

Karkkainen
0

Håret ser ganska fett ut pga alla mousser hon hade i men jaja..

Snabster
0

Vad ledsen du ser ut :o inte var det så farligt som jag föreställde mig, inte farligt alls faktiskt. Fast ja, jag är inte särskilt petig med mitt hår heller ;p + att jag ser inga "färger" där uppe

Liss
0

På första bilden tyckte jag de såg bra ut! På andra bilden är de så mörkt så de är svårt att se.. men tycker inte du ska tracka ner så mycket på dig själv.. jag vet! jag blev klippt alldeles för kort.. och de har jag tjatat om här inne me:P men de var inte så illa som jag trodde.. bara jag hörde lite komplimanger och att jag INTE såg ut som en kille kändes bra:) Men som sagt, tyckte inte alls de var så fullt som du beskrev.. visst ska du vara nöjd.. så klaga och få pengar tillbaka.. men var inte så hård mot dig själv:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karkkainen
0

Har börjat gilla frissyren för övrigt, men luggen känsn väldigt mycket för kort, och jag vill gärna vara blond över hela och inte rosa. Det syns inte på bilderna, men vi får se vad som händer i morgon.

Milka
0

Luggen var ju fin :) färgen ser man inte så noga

Karkkainen
0

Om någon fortfarande skulle läsa den här tråden, så nu har jag faktiskt börjat tycka om min frissyr. Passar ganska bra i tofsar, flätor o.s.v. Har pratat med frissören nu, ska dit i morgon och lägga i lite blonda slingor så att utväxten inte märks. Det är faktiskt ganska snyggt med dom olika färgerna. Och luggen växer ju 1 cm i månaden så jag överlever nog ;)

Karkkainen
0

Skickar med en bild till…

Karkkainen
0

Och en sista..

Milka
0

Men kolla du är ju assnygg :D

Karkkainen
0

#16 Hehe tack , dock är det väll inte det jag helst kallar mig just nu (eller när som heslt annars ;D) , men tack.

__iE
0

tkr me det ser bra ut :D

Karkkainen
0

Tack :P :)

Anna
0

Skitsnyggt tycker jag :D

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Linda
0

Tycker oxå att du var fin.

Liss
0

där ser du:) man måste vänja sig vid en ny frisyr också såklart. de tar ett tag när man ändrar sig från något man haft länge.. men du ser, du ser jätte bra ut! luggen är skit fin:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ElinSvensson
0

jag tkt med det blev snyygt ;) dt tar ju ett tag innan man vänjer sig ;)

Karkkainen
0

Tack, ni är så snälla <3

Snabster
0

Som sagt såg jag inget fel med det alls :)

Karkkainen
0

Nu har jag färgat det lite till. Med ljusblonda slingor,
så nu är jah blekfis igen :)

The_Rat
0

Snyggt! ;)

Eazyy
0

Jätte snyggt! :D

Taci
0

Kan man få se en "före"-bild? (:

Karkkainen
0

Haha ja visst. Fuuult >_<

Murre_Uddiz
0

haha samma sak som det blev för mig då >.< ^^
Det e så jobbigt med luggen. Frisören klipprte min lugg för kort också!
Men jag tycker det ser bra ut! =)

Taci
0

Vart ju jättebra till slut =)

Karkkainen
0

#32 Tack (:

Benjy
0

jag diggade din frisyr:D

Yeahsussu
0

Aww, du passar ju hur bra som helst i din nya frisyr! :) Riktigt tuff tjej! Önskar jag också kunde ta mod till mig nångång och ändra frisyr totalt.. :)

huldisen
0

Skit snyggt !

MarHai
0

Ja, du passade mycket bättre i den nya! Den var snygg!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

alexis
0

Hey! Fan va ni dissar frisörer här! Jag är själv frisör och måste reda ut vissa grejer här, känner jag. Jag medger mer än gärna att det finns fler dåliga frisörer än bra, detta pga att alla helt enkelt inte passar som det men ändå klarar av utbildningen, ofta för att den oxå är urkass.

Men i alla fall, trots detta ska ni veta att många gånger uppstår felet pga att KUNDEN har alldeles tokiga förväntningar som skulle innebära att frisören måste trolla! Och många gånger är kunderna dåliga på att förklara sig och vi frisörer är inga tankeläsare! Tro mig, det är inte alltför sällan nån kommer in med tunt, spikrakt hår och visar en bild på stort, lockigt och vill att man ska klippa dem så! HELLOO?? I don't think so! När sånt händer är det naturligtvis frisörens uppgift att informera kunden om att detta är en omöjlighet. Gör inte frisören detta är det såklart dennes fel när problem uppstår. Däremot i ditt fall så kan jag säga att på det bruna underhåret finns inget annat alternativ än att bleka bort det och hade du velat att håret skulle sitta kvar över huvudtaget måste man skölja det när slingorna är orange, i bästa fall gula. Därefter hade man kanske kunnat tona in dem i en kallare nyans men jätte snyggt blir det inte första gången man bleker bort en brun färg. Andra gången ska alltid bli bättre för då är håret förberett för det. De blonda slingorna där uppe borde i för sig inte vara några problem så det var ju synd att utväxten blev ful.

Vad jag vill säga är att om man nån gång blir missnöjd kan man faktiskt ta en liten funderare på om man själv sagt eller gjort nåt konstigt som påverkat frisörens arbete. Jag vill dock inte agera försvarare åt alla frisörer, jag har själv blivit missnöjd många gånger och har kunder som man kan tro har klippt sig själva när de i själva verket betalat dyra pengar till ett s.k. "proffs"…

Karkkainen
0

#38 Jo visst händer det ofta att kunder hos frissören väntar sig ett mirakel. Men i mitt fall sa hon hur hon skulle göra och gjorde något helt annat. Nej, kanske kunde hon inte fixa underhåret, men hon sa att hon kunde det. Det skulle inte göra mig något om hon bara hade sagt att hon inte kunde göra det. Utväxten är ju fixad eftersom jag åkte tillbaka och bad henen fixa det eftersom jag inte var nöjd. Sen gav hon en massa förslag om hur vi kunde fixa underhåret (någon annan gång) så jag tycker inte riktigt att det verkar stämma med: "det bruna underhåret finns inget annat alternativ än att bleka bort." Men hur som helst, jag skulle inte "dissat" frissören som klippte mig om hon bara sa hur hon inte kunde göra och sen pratade med mig om vad vi kunde göra i stället.

alexis
0

Nä, precis som jag sa då med andra ord:

"När sånt händer är det naturligtvis frisörens uppgift att informera kunden om att detta är en omöjlighet. Gör inte frisören detta är det såklart dennes fel när problem uppstår."

Fler alternativ för att göra brunt hår ljusare utan blekning? Ooookej, om du säger det så!

Karkkainen
0

#40 Jo precis, fler alternativ på att göra mitt bruna underhår blont. Och det är inte vad jag säger, utan vad en proffisionell frissör sa till mig.