Duscha utan dusch.
Hej,
Nu är det så att jag flyttat in i en lägenhet, där duschen är under renovering. Verkar inte som att den kommer vara helt klar på ett tag till, tyvärr.
Känns dumt att behöva duscha hos mina kompisar hela tiden, och min pojkvän är sällan hemma hos sig, så kan inte åka till han, då jag inte har några nycklar. :/
Tvätta håret funkar att tvätta igenom handfatet, men att duscha genom ett handfat är desto värre. :(
Har ni några tips på hur jag kan göra?
Jag föreslår att du köper en större plastbalja, en sådan som är tillräckligt stor för dig att stå i. Så gjorde vi när vi var utan dusch. Fungerade hur bra som helst. Tror det var på Ikea vi hittade en sådan balja.
Många jobb har dusch på jobbet, skolor har dusch om man går i skolan annars kan man väl gå till badhuset? :o
//Joanna
#1: Bor långt ifrån Ikea :/ Men får väl försöka hitta någon o.o
Finns det några andra tips? x) Har en skurhink, men antar att den är lite liten att stå i :P
Be om att få låna nycklar till din pojkväns lägenhet?
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Kompisar, föräldrar/släktingar, simhall, gym
#4: Han bor lite långt från mig, så känns inte värt att göra det. Har senaste dagarna duschat hos honom, men då har han vart hemma och jag har vart hos honom. Han bor ju trots allt 30 min från mig. :/
Men får nog köra på handfatet eller skurhinken, haha :)
I nödfall så kan du väl tvätta dig med tvättlapp över kroppen. Viktigaste delarna är ju underlivet och armhålor och runt hals och nacke.
/Maria
#7: Ja, körde på det häromdagen.. Så kände mig ändå helt ok fräsch, men nu så börjar jag känna mig äcklig.. Så ska testa skurhinken :P
Tvätta vid handfatet som du brukar i duschen men ta ett litermått och häll vatten över? Moppa sedan upp haha, du kan ju stå på en handduk med.
Annars är ju gym idealiskt, simhall likaså. Får lite motion "på köpet" :)
Aut viam inveniam aut faciam
#9: Har just nu inte råd att gå till varken simhall eller gym (är student, haha xD) .. Så det får uteslutas. Men det kan jag göra, dock har jag problem med silverfiskar och myror, så Anticimex har rekommenderat att inte försöka blöta ner så mycket på golvet, haha, då dem drar sig dit… Så blir nog älskade skurhinken.
Men tack för alla tips! :D
I know the feeling, fellow student ;)
Hehe okej!
Aut viam inveniam aut faciam
Men om du är student kan du ju duscha på skolan?
//Joanna
#12: Vi har ingen gympasal/dusch på vår skola. Vi har gympa 1 gång i veckan på en arena som ligger några km ifrån skolan/där jag bor. :/ Så inte lätt…
Men är inte dem skyldiga att ge dig tillgång till dusch, så som gym och så? De tycker jag dem ska fixa. Min kompis va utan dusch i 6 månader å dom fick åka fram och tillbaka till hennes föräldrar. Det ska inte behöva vara så, Hyresvärden tycker jag ska ersätta de! :)
Lyckades fint att "duscha" kroppen i skurhinken, eller i alla fall nedre delen av kroppen. Överkroppen gick lätt i handfatet, och lika så håret :)
Märkligt att du inte erbjudit dusch av dom du bor hos.