Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 598 ggr
Skitgalen
0

Torrborsta huden med handske

Jag undrar om någon vet vart man kan köpa handskar som man kan ha för att torrborsta huden? Har sett ganska många tv-program där tjejer använder handskar och borstar/skrubbar huden efter/innan dusch, alltså när de har torr hud.

Vart kan man köpa såna? :)

Jojaton
0

Jag har använt typ "potatishandskar" (rena!!), såna man har för att rengöra potatisar, de finns väl att köpa på typ maxi eller liknande?

Johanna - Instagram

Skitgalen
0

Jag har ingen aning.. vet inte ens hur potatishandskar ser ut 😐

Karmatarerskanise
0

Har aldrig sett att man borstar innan duschen.

Skitgalen
0

Det var nog efter dusch och det verkar ju gå eftersom dom på tv gjorde det

Karmatarerskanise
0

Har bara sett skrubbhandskar som används i duschen. Efter verkar konstigt.  Då har man ju döda hudceller kvar på kroppen.

Gasoline
0

Jag köpte för några år sedan något som såg ut som en rycktborste fast med typ sandpapper instället för strån. Drog man detta över huden så skrubbade den bort enda hudceller och skavde tillslut även bort hårstrån, huden vart bebislen! Detta gjordes på torr hud, så att det finns handskar med liknande funktion tvivlar jag inte på. Det vart inte av att jag använde det när jag väl köpt det, då kanterna på sandpappret vek sig och vart knöliga hela tiden, det gjorde däremot inte provexemplaret som dom som demonstrerade produkten på mig.

[Älskamig]
0

Jag såg att dem hade en sån på The body shop idag :) En liten, troligtvis för ansiktet, men funkar säkert till hela kroppen egentligen. Kostar 45 kr.

Skitgalen
0

Jag ska ner på stan imorgon och kolla på Body shop om dom har några såna handskar eller liknande :)
Och Hera, man kan väl använda både handskar och borste innan/efter dusch, det är väl därför det kallas torrborsta?

[Älskamig]
0

#8: Vart ingen handske, men man höll den som en sådan där borste man ryktar hästen med, haha :) Så kolla där.

Karmatarerskanise
0

8 innan är som sagt mer logiskt.

Skitgalen
0

#9 Jag förstod det, men jag ska ändå kolla efter en handske, se om det finns iaf :)

JustMySelf
0

En vanlig skrubbhandske kan finnas i mataffärer, men annars typ Åhlens vet jag har, kanske H&M också.