Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 828 ggr
madde91
0

Hjälp frisören!

Det finns inget värre än att gå till frisören, de är så fruktansvärt pinsamt att sitta där. Är det någon som känner lika? eller är de bara jag som är lite små fjantig :/

Jag har nu klippt mig 2 gånger hos en frisör de senaste 3 åren, så jag har liksom verkligen ingen fin typ frisyr nu xD Men mamma har försökt att toppa mitt hår lite hemma haha

Alex
0

Näpp, älskar att gå dit.. Fast så känner jag ju min frisör och hennes chef också.. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Sandra
0

Vad är det som är så pinsamt?

I din ålder så klippte min mamma fortfarande mitt hår. Gick inte till frisör förrän jag började gymnasiet. Så det är inget fel med att inte gå till frisören. Är det så jobbigt, så låt din mamma fortsätta klippa håret. Du kanske har en kompis som kan klippa dig annars?

madde91
0

jag vet inte riktigt vad som är så pinsamt, att bara sitta där känns obehagligt. Jag känner mig också väldigt ful när man är där, de är lite svårt att förklara men de känns så.

Jo, men de blir ju inte så bra när hon klipper. Eller jo, men jag kanske vill klippa av håret mycket då kan ju inte hon göra det, hon kan ju inte klippa.

Nej, men jag är ju så illa tvungen att gå till en frisör om jag vill de, annars så får jag väl nöja mig med mamma liksom.

Taci
0

Tycker absolut inte det är pinsamt, men fruktansvärt tråkigt. Däremot tycker jag det är jobbigt om man klipper sig hos någon man inte känner, att man måste sitta o småprata hela tiden om väder o vind. Hatar det, jag vill ha tyst!! ;D

paronskrutten
0

Jag tycker att det är obehagligt när folk tar på mig eller mitt hår..

Helena

HenriettaP
0

Jag har det ganska lyxigt, eftersom det är mina syrror som klipper mig! :) Ena syrran går på frisör linje också, och hon klipper sjukt bra!

alexis
0

Det är nästan lite gulligt att du tycker det är pinsamt! Jag märker på många kunder att de gör det, ofta är det för att de vet att de inte har en vidare frisyr när de kommer, ibland för att det var 100 år sen de klippte sig, ibland för att nån amatör klippt dem dåligt. Men du ska veta att det inte finns nåt att skämmas över, vi ser så otroligt mycket att knappt något förvånar längre! Alltid finns det nån som är värre, kom ihåg det! Och vem är frisören att döma dig, ofta ser vi värst ut av alla i håret!

LinneaG
0

Mamma toppar mitt hår, kan klippa också, men är inte så ofta ja ändrar frisyren.. Tycker bara de är skönt o billigare!

Pomperipossa
0

Har sån tur att jag har 4 kompisar som är frissor. Lite jobbigt när dom varit på mässor och fått nya idéer och ska prova allt på mej…:P

Abico
0

Min bästa kompis mamma har egen salong här i stan, så det är där jag klipper mig. Jag älskar när folk pillar med mitt hår, så härligt ^^ Dessutom brukar det alltid finnas någon kompis som inte har något att göra dagen då jag ska klippa mig, så jag brukar ha gott sällskap :P Enda gångerna det blir pinsamt är när jag inte lyckats borsta igenom håret ordentligt, så frisören stöter på en tova. Men det händer allt mer sällan nu.

Hanna