Hårprodukter
Kan ni lista vad ni använder från hårprodukter . Jag är inne på att köpa marroccan oil shampo inpackning och serum. Har torrt hår. Har någon provat? Lista gärna era favoriter!
Moroccan oil är min favorit-hårprodukt, använt den i flera år med bra resultat! Inpackningen från samma märke är också väldigt bra, håret blir verkligen återfuktat och mjukt, man får passa sig så man inte har i för mycket i håret för då blir det extremt mjukt och svårfixat🙂
Schampo och balsam varierar jag mig med, just nu är det XL som används.
Spray använder jag ibland och då är det alltid Elnett.
Det är allt!
/Christina
Hört att man skall köpa treatment light som marroccan oil serum då man är blond för original serumet kan tydligen förstärka nyansen i de blonda o göra så de ser lite gult ut? Ngn som vet?

Oljan fungerar bra på mig men deras schampo och balsam kunde jag inte ha då hela hårbotten började klia, svida och mjälla. Har aldrig hänt med någon annan produkt förut.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag använder den här hårinpackningen med olivolja! :D http://www.fleurdesante.se/olive-oil-harinpackning-fran-olive-oil.html
Jag tyckte att moroccanoil original förstärkte det gula i mitt blonda hår. Testade sedan med light och jag blev inte alls lika gul av den! :) Så är du blond skulle jag råda dig att ha light.
Jag kör på balsammetoden och tvättar med Fructis Strength and Shine och vårdar med Respons Avocado Oil & Shea Butter. Är väldigt sugen på morrocan oil inpackninge, någon som vet om den innehåller silikoner?
#2 Det har jag inte hört talas om att det gula kan bli förstärkt. Jag har dock alltid använt light-varianten och har inte märkt någon skillnad 🙂
/Christina
Varför köpa en massa "färdiga" oljor som garanterat innehåller skit, när man kan köpa riktiga oljor som är 100%-iga? :) Jag tipsar om jojobaolja, macadamiaolja och arganolja! Funkar även med kokosolja eller olivolja, även om det sistnämnda kanske inte faller alla i smaken rent luktmässigt! :)
Just nu kör jag på schampo och balsam från Dove, men så fort det har tagit slut så går jag över till ekologiska produkter utan en massa tillsatt skit. Som inpackning har jag Aussie loucious long, vilket jag tycker funkar super så den lär jag inte byta i första taget. Och som olja kör jag på en blandning av de jag nämnde, beror på vad det är för årstid och hur mycket pengar jag har att lägga ut på oljor ;)
Emma, medarbetare på Hästfoto.
8# vad kan man köpa aussie inpackningen? :) jag är öppen för förslag att testa något nytt!