Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 474 ggr
[erikam]
0

Clean

Många månader gick jag på Kicks och sniffade på Cleanparfymerna, tycker de luktar helt underbart och med en fin diskret doft. För ett tag sedan slog jag till och köpte "Clean shower fresh". Nu verkar det som att åtminstone Kicks har sänkt priset på dem lite, men enligt mig är de INTE värda. Gud vad jag är besviken på denna parfym, den håller inte sin klass alls. En-två timmar efter att jag sprayat på mig den är den puts väck! Min kompis har samma problem, de sitter inte alls kvar på henne heller. 
   Pratade med en tjej på Kicks när jag köpte min nya parfym och hon håller med, hade även fått "klagomål" om samma sak från andra kunder.

Ni som har dem, upplever ni också att de håller dålig standard eller sitter de kvar på er? Min nya parfym jag köpte sitter hela dagen och man känner att den doftar underbart hela tiden.

emeliiiiieee
0

Jag sprayar ALLTID min parfym ovanpå parfymfri bodylotion. Den håller hela dagen och jag använder då Clean Warm Cotton. De flesta parfymer sitter som berget om man sprayar på bodylotion :)

[erikam]
0

#1 Jaha! Det tipset har jag aldrig hört om innan, då ska jag prova det idag med den parfymen 🙂

JMax
0

Jag har Shower Fresh köpt för något år sedan och den sitter jättebra hela dagen, de kanske har ändrat den sen jag köpte min?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[erikam]
0

#3 Jaha okej, bra att du är nöjd med den 🙂 Jag vet inte, kanske är individuellt hur pass bra de sitter? Har ingen aning…

Nosen
0

Jag upplever mina Clean som väldigt starka. Så jag försöker att inte ta för mycket. Men det kan ju nästan inte bli fel eftersom doften bara luktar frächt och inget som stör om man råkar ta för mycket.

Jag kan tänka mig att man kan råka vänja sig vid doften kanske lätt och på så vis så "känner man den inte" efter ett tag medan andra känner att det doftar. Man får akta sig för det så man inte tar mer och mer och mer. För andra kan uppleva lukten på ett annat vis än man själv gör.

Jag sätter parfymen i nacken, på halsen, på bröstet och på handlederna. Upplever att det luktar hela dagen :)

[erikam]
0

#5 Ja visst är det så att man blir van. Jag håller med om att man ska vara försiktig för för stark parfym är ju bland det värsta som finns 😛

Det jag menar är att den på mig och på min kompis inte sitter kvar speciellt länge, själva doften i flaskan och när man sprutar på luktar ju rätt starkt. Ingen i min omgivning känner heller min parfym när jag använder clean, jag och min kompis gjorde ett litet "test" så de som inte är vana vid doften får sniffa. De upplever också att den försvunnit.

Nåväl, nu har jag en ny och kommer då inte köpa fler  från den serien. Men bra att det är flera som är nöjda, för de luktar ju så gott!