Lockiga ögonbryn
I'm embracing my inner woman!
Nä skämt åsido, vill faktiskt lära mig att sminka mig nu och liksom se fin ut. Men det finns en grej som jag verkligen stör mig på: mina ögonbryn.
Mina systrar har alltid noppat mina ögonbryn för jag ger alltid upp. Det tar för lång tid och det blir inte alls som jag vill. En gång rakade jag bort mina ögonbryn och det var ju inte så roligt…
Jag har lockiga ögonbryn som står åt alla håll och kanter. Dom gillar att rulla ihop sig emellanåt så det blir i stort sett omöjligt att noppa mina ögonbryn, hence why I'm giving up.
Men än är inte striden över.
Har ni några bra tips hur jag kan göra mina ögonbryn mindre lockiga så att jag faktiskt kan börja noppa dom? Och hur ska jag noppa mina ögonbryn? Kan lägga in en bild så ni får se hur mina ögonbryn ser ut i vanliga fall. Kanske inte en så bra bild med tanke på att den är tagen på min iPhone, men ni får en hum om hur mina ögonbryn ser ut.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Jag vet inte hur man får dem mindre lockiga egentligen men jag kan tipsa om att det finns ögonbrynsfix. Alltså som hårgelé för ögonbrynen som man stryker på för att stråna inte ska spreta så mycket. Jag använder den när jag har sminkat mina bryn för att de ska forma och lägga sig snyggt. Använder den också när jag ska noppa dem. Med den lägger sig stråna åt rätt håll och är lättare att få tag i vid noppning.
Minns jag köpte min på H&M och den har god kvalité för priset.
Kanske har någon mer tips 🙂
För slippa plocka dom o ge upp så kan man vaxa det man vill ta bort. Att klippa dom lite kan med hjälpa jag har själv en virvel på mina ögonbryn men jag har sen många år tillbaka klippt av och nopprat så nu ser man inte min virvel alls. Här har du lite tips o se och läsa :) http://bjutiful.me/category/bryn/
Ögonbrynsgelé röstar jag på! 😉
Finns på H&M 😃
Jag använder ofärgad mascara för att få ordning på mina. http://eleven.se/isadora-clear-conditioning-mascara-24522.html
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Mina ögonbryn är lite bångstyriga. Vissa strån står härs och tvärs och de är även ganska långa så det spelar ingen roll hur mycket jag noppar så ligger dom tokigt i alla fall.
Men en dag så fick jag en ögonbryns sax! Jag visste inte ens att dom fanns. En liten sax med en kam som sitter på. Sedan klipper man "toppar" ögonbrynen så att stråna blir lite kortare. Vips så blev det mycket lättare att kamma dom rätt. De blev dock lite glesa så jag måste fylla i dom varje dag. Men stråna ligger i alla fall inte kors och tvärs längre :)
Min köptes på dollarstore men tror inte dom har några sådana längre :/ Men om du ska prova med vanlig sax, akta så du inte klipper dom för korta. På min sax var det en kam som gjorde att man aldrig klippte för mycket, på så vis var den bra :)
Om man kollar på kort före och efter jag började använda saxen så är det stor skillnad. Är så glad att jag fick en sådan sax haha! :)