Köpt klänning från Jenjenhouse?
Någon här som beställt klänning från Jenjenhouse? Hur fungerade det, var klänningen bra och kom fram i fint skick?
Betalning och allt gick bra och klänningen var fin i sig men när jag fick hem den var den helt felsydd, för stor vid bysten och midjan var för smal, så tack vare det vågar jag personligen inte köpa där ifrån igen då vi fick lämna in min klänning hos en sömmerska som fick försöka fixa till felen. :(
Men jag hade en kompis som beställde från Jenjenhouse och hennes klänning var mycket bättre sydd, men jag tror att det beror lite på vad man har för "kroppstyp" också då det är svårt att sy till vissa typer utan att man prövar och syr ut efter en på plats. :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
#1 Okej, just det gör mig inte så stor skillnad, bara den inte är katastrofalt sydd så det inte går att rätta till, har en sådan kropp så jag ändå troligen kommer behöva gå till sömmerska och iallafall rätta till något litet oavsett varifrån jag köper, så det är jag inställd på att behöva göra.
#2 Min var ju jätte fel sydd och jag säger det, det är värt att gå till en sömmerska! :)
#3 Men det var ändå inte så hemskt så det inte gick att få det bra hos sömmerska? :)
#4 Vid brösten gick det att fixa men inte midjan, där fick vi lägga till tyg då tyget inte räckte, visserligen blev ju resultat till slut bra men sömmerskan sa att det var det värsta och jobbigaste klänningen hon hade haft! ;)
#5 Okej, det var ju lite olyckligt. Jag kommer välja en färdig storlek och är beredd på att behöva sy in den över bysten, den jag funderar på är inte en sådan som är spänd kring midjan så det problemet slipper jag ju, får hoppas det inte dyker upp några andra problem bara. Den jag funderar på har glitter under bysten, men en sömmerska borde väl inte ha några problem med att sy in utan att glitterdelen blir att se hemsk ut?
#5 Nä glitter delen borde inte vara några problem :)
#7 Skickade en fråga till dem om glitterdelen och de menar att glittret skulle vara direkt på klänningen och inte på en skild del som det brukar vara på klänningar, om jag förstår dem rätt, men fungerar det att ändra om fastän glittret är direkt på klänningen eller kommer det synas?
Jag hittade en underbar klänning i butik istället, så det löste sig!