Svart/vita bröllopsklänningar
Finns det någon svensk sida om säljer svart/vita bröllopsklänningar?
Det låter tufft.🙂
Lite fånigt att en brud i vitt ska symbolisera oskuld. Då kan man ju fråga sig varför brudgummen ofta bär svart😃
/Maria
Det är riktigt snyggt. Tyvärr hittar jag bara utländska sidor. Känns inte lika enkelt.
Och ja, jag ogillar verkligen det där med att bära oskuldsfärg. Det är verkligen inte jag 😎
http://www.pinterest.com/pin/417145984207281022/
Haha🙂
/Maria
Vitt symboliserar dock inte oskuld. Det blev modernt på 1800-talet för att symbolisera rikedom, en vit klänning var svår att få ren igen. Slöja och brudkrona är dock sådant som man bara bör ha första gången man gifter sig eftersom att de symboliserar oskuld.
Hur mycket svart vill du ha i det vita? Du skulle kunna leta efter en helvit klänning i affär och få den omgjord tänker jag. Hittar du en slät så är det enkelt att applicera svart ovanpå (t.ex spets eller broderier).
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Lade till lite länkr i förr inlägget :)
Det är nog svårt att hitta specifika sidor, men man kan kolla bland märkena och vad det finns för återförsäljare (riktiga butiker) och ta det den vägen.
Jag skulle också haft svarta inslag i min klänning om vi hade gift oss på klassiskt vis ;)
/Christine
Ja, sedär! Som den sista kan man göra på en helvit klänning. Det är ju spetsapplikationer på vit botten. Kanske även den med helsvart liv och strödda applikationer på kjolen, beroende på vad du vill lägga ut. Att sy spetsapplikationer är heller inte så svårt, känner du någon som är bra på att sy så behöver du kanske inte gå till en sömmerska.
Jag har tyvärr inte sett en färdig svartvit brudklänning i svensk butik som är så mycket svart som du vill ha, de har främst varit vita med svart snörning och något band i midjan.
Du kan ju alltid leta bland balklänningar också, är ju egentligen olika namn för samma sak bara det att brudklänningar oftast är vita.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#6 Även om vi gifter oss i rådhuset tänker jag klä upp mig :P
#7 Tack för tipsen.
Vi är inte ens förlovade ännu, så det är ingen brådska :) Men det är kul att sitta och drömma!