Din necessär.
Hej!
Nyfiken på vad alla har i sin smink-necessär, alltså typ ert vardagssmink. Kommentera på! 🙂
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag har: foundation, mascara, eyeliner, ögonbrynsgel, brynpenna, några penslar och borstar till olika appliceringar, cerat, concealer, puder, rouge 🙂
#1 Vilken är din absoluta favorit sminkprodukt? :>
Nu glömde jag det viktigaste. Make up stores face mist.
Det får nog bli min favoritprodukt #1, även om det inte är smink. Den är fantastiskt, man kan spraya den i ansiktet med eller utan smink för återfuktning. Sprayar man när man har sminkat sig sitter sminket som det ska hela dagen och lite där till! Vilken är din favorit? 🙂
#3 Oo, låter spännande! Ska genast kolla upp den på MUS hemsida. xD
Min favoritprodukt är Min concealertrio från Viva La Diva, täcker allt i sin väg. Superprodukt! 🙂
#3 Gör det! Den är fantastisk.
Okej, jag har bara läppstift från Viva La Diva så jag har ingen erfarenhet av deras övriga smink. Men de läppstift jag har håller verkligen hög kvalitet trots det billiga priset 🙂
#5 Vilka färger på läppstiften tycker du bäst om? Funderat på att köpa ett par nya då jag använt slut på några nu under vintern. 🙂
Nu har jag ingen necessär eftersom jag sminkar mig bredvid min "sminksamlings-byrå", men vardagssminket brukar bestå utav Foundation, concealer, puder, MS deadly till ögonbrynen, mascara, sugerpink-blush och mascara. Ögonsminket varierar från dag till dag, gör jag inget vettigt så har jag oftast bara en svart eller mörklila eyeliner, men jobbar jag blir det sotningar och annat festligt, är Makeupartist så det hör lite till.
Allt vardagssmink är från Make up store just nu, förutom mascaran som är från Toofaced.🙂
#7 Vilket drömjobb! ;)
Detta är mitt smink som jag använder varje dag :) ändrar färg på ögonskuggan ibland och märkena kan variera, har inte fastnat för ett speciellt märke. Tycker det är jättekul att byta ut dom efter hand! Dock är det två saker som jag fastnat för och det är nyx butter gloss och Maxfactors lasting preformance foundation. Billiga OCH bra!
#9 Vad kul att du la till en bild! :) Hur tycker du det är lättast att applicera foundation?
#9 Såg att du hade några elf-produkter, har du köpt de i butik eller beställt från webshoppen? Är lite sugen på att beställa men mamma och pappa köper helst med faktura, går det att välja faktura? :)
#8, Haha, det är det verkligen! 🙂
#12 Vilken linje gick du på gymnasiet? Har redan valt en linje men jag har funderat på om man ska gå nån speciell för att bli makeup-artist. ;)
#13, Media 😉Jag utbildade mig till diplomerad makeupartist vid sidan utav gymnasiet, via IMC. Kan verkligen rekommenderas! Det är dock en privatskola så man får finansiera utbildningen själv.
Vet faktiskt inte om man kan bli make up artist direkt från någon linje på gymnasiet, men går säkert att ta reda på.
#14 Okej, jag har sökt natur men ska ta reda på mer om det där, tack! :)
#10 med pensel :) jag har beställt från hemsidan, tror att det bara går att betala direkt, vet inte helt 100 då jag alltid betalat med kortet. Men jag har aldrig haft problem med dom :)
#16 Okej, ska kolla om de har paypal eller liknande, tack! :)
#6 Jag gillar typ alla färger, men just nu är jag inne i en period där ljusare rosa och riktigt rosa används mycket. Har två från Viva la Diva som jag gillar speciellt mycket, speciellt när man blandar dem för då blir det så fint rosa :) "soft pink" och "pink panter"
#18 Ska kika på de nästa gång jag är i stan! 🙂
Vad gäller att plugga till Makeup artist så går det utmärkt själv går jag Frisör linjen men vi ligger vägg i vägg med stylist linjen som det heter då :) Vet ett det finns en sådan linje i Linköping då min kompis går där och så sedan då våran skola Brinell men skulle dock inte rekommendera den skolan då det ofta är krångel med lärarna i kärnämnena plus att det är sjuk trångt…vill själv byta skola :) haha men stylist kan man plugga i de flesta städer vet dock inte hur bra dem är :) Förlåt för lite OT :)
#20 Okej, jag har ju då sökt natur men tänkte kanske läsa till make-up artist efter gymnasiet. Går det? :)
I mkn sminkväska ligger en fundation, ett mineralpuder, ett vanligt puder, mus cover all mix, ögonbrynspenna, 2 mascaror, eyeliner, ett solpuder och borstar till allt ^^