Ny foundation.
Hej!
Jag vill köpa en ny foundation men problemet är att jag har känslig hy. Jag får lätt finnar av foundations men jag undrar om ni har tips på nån som funkar bra utan att ge finnar! 😃
(Vill ha en rinnande foundation, ej mineral eller kompakt).
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Har kombinerad hy, lite torr på vissa ställen och oljig på andra. Jag vill ha medium täckning och kan betala 200kr max. :)
Jag rekomenderar
Too Faced Amazing Face Foundation
och Sleek's BB cream.
-
Jag skulle rekommendera någon utav Bourjois flytande foundations. Jag har också kombinerad hudtyp (oljig t-zon, torra partier i resten av ansiktet + känslig hy) och deras Healthy mix funkar kanon på mig! Glider över torra partier, samt ser naturlig och fräsch ut. Sitter jättelänge, upp till 16 timmar enligt etiketten på flaskan och det tycker jag faktiskt stämmer! Kan ge allt från lätt till medium-hög täckning beroende på applicering. Jag har som sagt också känslig hy, reagerar ofta dåligt på foundations (försöker hålla mig mest till Tikeis mineralfoundation numera, men när jag vill ha extra coverage kör jag på Bourjois). Har aldrig fått sämre hy av deras foundations. :)
Jag brukar beställa Healthy mix från Asos, när de har rea kan man få en flaska för ca 50-80kr (gratis frakt till Sverige). Även utan rea är den billig, ca 125kr.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#4 Hur är de olika färgerna? Har väldigt ljus hy. Den foundation som matchar min hud bäst är maybelline Fit me 110. :)
#5 Är själv väldigt blek, har alltid svårt att hitta rätt färg. Deras ljusaste (brukar heta Light vanilla eller liknande) funkar helt okej på mig, på sommaren är den perfekt, på vintern får jag den att funka genom att toppa med ett lite ljusare puder + även applicera ner på halsen för att undvika en linje. Eftersom den är så billig, och allt annat faller mig så mycket i smaken, tycker jag det är värt det. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Okej, ska definitivt beställa hem den!
Är det någon som har testat Wet n Wild Cover All Cream Foundation och pressed powder? 😃