lösögonfransar
är det nån som har köpt lösögonfransar från ebay och har tips på några som är särskilt bra? :)
jag har bara testat från hm tidigare om dom var helt värdelösa för mig, gick inte ens att fästa :o
men jag skulle gärna vilja testa då sminkningar blir mer effektfyllda med snygga fransar (mina egna är så korta -.-).
Du kanske bara behöver ett bättre lim? :) och så kan man få vänta länge på limmet för sätter man på dem för tidigt så blir det bara kladd :)
Jag väntade rätt länge men dom fäste ändå inte, var som att dom var för stela och liksom inte följde ögonlockets form överhuvudtaget. Men limmen som medföljer är kanske inte dom bästa :)
#2 Medföljande lim skulle jag inte använda utan köpa ett bra separat. Har du klippt till fransarna så att de passar dina ögon? Är fransarna för stora kan de ofta lossna/vara svåra att få fast ordentligt🙂
jo jag klippte till dom, men dom var ändå lika värdelösa.
vill gärna ha ett par lite större, som ser tjockare ut, men har sett på ebay att det finns dom som Ser tjocka ut men som är väldigt tunna. Känns liksom tråkigt att sätta på ett par som ser likadana ut som ens egna ;) så väntar och ser ifall det dyker upp nån här som köpt från ebay tidigare :)
Det här är mina favoritfransar!(http://www.kicks.se/ardell/makeup/oumlgon/loumlsoumlgonfransar-c143/losogonfransar-inkl-lim-p8669)
Brukade förut köpa de på kicks men när jag hittade de på ebay för mindre än halva priset köper jag de aldrig från kicks mer. Superfina och lätta att få på! 🙂
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
tack för tipset! :) synd att dom inte fanns i flerpack bara. Sen var frakten lite dyrare på dom tyvärr, men om man har en sort man verkligen gillar och kan slippa köpa från kicks (som ju är svindyra på allting) så är det ju perfekt :D men när jag ska testa för första gången och inte är säker på om det kommer bli bra så vill jag helst köpa billigare första gången haha ^^
#6 Jo, förstår precis hur du tänker. Första gången beställde jag ett 20-pack för cirka 50 kronor. De var inge vidare men jag ville mest testa om jag gillade lösögonfransar! 😃
exakt hih :D hade hittat några som åtminstone Såg bra ut, men då verkade säljaren istället väldigt oseriös -.- var krångligare än jag trott det här haha.
#8 Haha, jo tyvärr är ju det ett problem när man inte köper från butik. Du kanske ska kika på Elf's lösögonfransar? Hört att de ska vara okej i alla fall, och så är de ju superbilliga! 🙂
Kanske är det enklare att köpa tippar? Så du kan fästa dem i de yttre fransarna och mitten av ögat. Hela lösögonfransar är ofta svårare att fästa snyggt tycker jag och ofta får man mixtra så de passar ens öga. I övrigt så är ju ett bra lim a och o, de man får med är oftast rätt värdelösa och man tjänar på att köpa lim separat enligt mig 🙂
# 10
jag såg sånna senast idag på kicks men det är alltså enklare än hela? Tycker nämligen att det ser supersvårt ut att kunna fästa sånna små strån (i alla fall som nybörjare) haha. Men dom kanske också finns i olika varianter? För som sagt vill jag gärna ha någon sort som är lite tjockare och fylligare än vanliga fransar, istället för att bara fylla på med fler så att säga.
Ska absolut köpa separat lim när jag hittat några fransar :)
#11 Personligen tycker jag det är enklare att fästa tippar, då fäster jag dem med en pincett. Men det där är väl olika antar jag. Övning ger färdighet 🙂