Tikei id.minerals?
Hej. Är inne i köpartankar att börja med mineralsmink. Jag har dock halv dålig hy med finnar emellanåt så är dom täckande? Vad föredrar ni Tikei eller id minerals? Vad är bäst att köpa sm bas smink? Behöver man två olika foundation eller räcker det med en? Är inte ute etter primer osv utan endast foundation och puder:)
Har bara testat Tikei, tycker det är väldigt bra och min hy mår mycket bättre av det än andra foundations jag testat. Jag har i flera olika färger beroende på årstid, då jag är väldigt svenskblek på vintern men blir väldigt brun på sommaren. När jag är som allra blekast på vintern har jag 1, när jag är som brunast på sommaren har jag 4. Ibland blandar jag dessa på vår och höst men ibland köper jag 2 eller 3 bara för att det ska bli lättare att blanda eftersom min hud skiftar så mycket i färg :)
Det räcker med en foundation, du kan bygga på i princip hur mycket som helst så att den täcker det du vill, sen finns det ju alltid concealers. (Tikei har neutraliserande concealers, alltså färger som neutraliserar tex rött (finnar) eller blått (under ögonen). Jag har dock ibte testat deras concealers, bara foundation, primer, ögonskugga och bronzer.
Johanna - Instagram

Jag har testat båda och tycker att ID Bare esscentuals ÄR bättre. Men Tikei är mer prisvärd. Jag använder Tikeis foundation men är inte överraskad över deras Veil så den burken står bara. IDs älskade jag. Sen har borstar stor betydelse också. Jag använder ID Bare esscentuals Kabuki brush. Kort och gott tycker jag att prisskillnaden mellan märkena är omotiverat högt.
Mvh Ellenfyrkant