Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 5022 ggr
fairyautumn
0

Söker bra mascara

Mina ögonfransar är ganska bleka och jag vill ha en bra mascara som inte förlänger eller ger "volym" och liknande som alla mascaror gör nu för tiden.. Jag vill bara att de ska bli svarta men inte mer!

Viktigt är att märket inte testar på djur så t.ex loreal och maxfactor är helt uteslutet.

Tack! ;)

//doge

hubbewille
0

Har du provat att färga dom? :)

[Glitterregn]
0

Ajdå, två av mina favoriter är loreal och maxfactor! Djurtestar dom alla sina mascaror? Förutom dom så kan jag tipsa om den här: http://www.kicks.se/isadora/makeup/oumlgon/mascara-c140/big-bold-mascara-p17482 Ger både längd en supervolym! Dock torkar den efter någon månad vilket är otroligt synd.

[neptunens]
1

Too faced Lashgasm!
Too Faced testar inte på djur och deras smink innehåller inget onödigt crap. Lashgasm ger bra med färg, men är ingen volymmascara i det avseendet. Sitter bra trots tårar men är superlätt att ta bort.🙂

Edit: Finns på Kicks.se, beautybay.com och en hel del andra sidor.

fairyautumn
2

#1 Jag har fått tipset men jag vågar inte riktigt, tycker jag är lite för "liten" för det också hehe ;) 

#2 Jag vill inte handla där ifrån oavsett om just den produkten är djurtestad eller inte, jag är väldigt petig när det gäller sådant. Men tack för tipset :) 

#3 Tack så jättemycket! Jag ska verkligen kolla upp den! 👍

//doge

sandra2014
2

Jag skulle tipsa på att färga dina ögonfransar på salong, det blir riktigt fint! Med mascara kommer du automatiskt att både få volym och mer längd oavsett vilken du väljer.

Officielle
0

En utav mina mascaror som jag personligen tycker är kass ger bara färg. Den ger absolut noll volym eller längd, endast färg.

Den heter Isadora Build-up volym mascara men lovar, den ger inge volym alls. Bara färg som sagt.

HÄR finns mascaran. 😃

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Glitterregn]
0

#6 Oj vad olika det kan vara, jag fick volym av den! :)

Officielle
0

#7 Okej, använder du flera lager? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

HannaHallgren
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den absolut BÄSTA mascaran jag någonsin provat är Volume De Chanel från Chanel då, haha! Så jäkla prisvärd!

[Sweetmimo25]
2

Oriflams  masskara (WONDER LASH) är jätte bra :) jätte bra  och man får jätte naturliga ögonfransar :)

moizzz
0

oriflames maskaror är toppen har en  cerice rosa burk med böjd borste. jag har aldrig testat bättre. men vet inte om den rä testad på djur tyvärr

fairyautumn
0

Tack för era tips!

//doge

[EmmiieErixon]
0

kopierade från ett inlägg på FB tog inte allt utan bara det viktigste 

Kan vara skönt att veta vad gäller test på djur :)

Dessa märken testar på djur: 
Ralph Lauren, Unilever tex. Axe, Dove, Maybelline New York, Cover Girl, Biotherm, Matrix Essentials, Helena Rubinstein, Lacoste, Armani, Neutrogena, Veet, Clearasil, Max Factor, Sunsilk, Hugo Boss, Loréal, Dolce & Gabbana, Head n Shoulders, Palmolive, Olay, Garnier, Vaseline, Axe, Herbal Essences, MAC, OPI, Sephora, Mary Kay.

Lancome brukade testa på djur en efter att samhället/kunder reagerat på det jobbar de nu för att sluta med det. 
Detta märken testar INTE på djur:
H&Ms egna Smink/skönhetsprodukter, Gina Tricots smink/skönhetsprodukter, Lumene, makeupstore, Viva la diva, Miyo, Isadora, Nivea, Anastasia Beverly Hills, Bellapierre, Nudh Mineral, CoreCosmetics, ELF, Hard Candy, Black Opal, Wet N Wild, Lily Lolo Mineral Cosmetics, NYX Cosmetics, Bareminerals, Clinique, Dermalogica, Nea of Sweden, Eos, Kat Von D, Lush, Manic Panic, Milani, LUSH.

TIPS VID KÖP AV SKÖNHETSPRODUKTER SOM EJ TESTAS PÅ DJUR:
- Om du kollar upp om ett märke och du ser att det säljs i Kina så testat det på djur under tillverkning där. Kina har nämligen ''krav'' på att smink som säljs där ska testas på djur. Många sminkmärken som tidigare inte testade på djur som tex. Sephora, Mary Kay, MAc och OPI började göra det för att kunna sälja i Kina.

fairyautumn
0

#13 Tack så jättemycket! Det var väldigt bra hjälp! 🙂

//doge