Din bästa mjuka kajal
Jag vill ha era bästa tips på hållbara mjuka kajaler!
Huvudsaken att den inte "skär" när man drar med den och att man kan vässa den på ett lätt sätt. Har råkat ut för många många kajaler som man inte kan vässa med vanliga vässare…
Förr i tiden hade Rimmel, tror jag, en dubbelsidig kajal i svart och brunt. Var jättelätt och snyggt att sota med två i en liksom. Tyvärr verkar den inte finnas längre :( i alla fall inte här i Piteå. Någon som vet om den finns kvar i deras sortiment eller om det finns någon likvärdig?
Det viktigaste är alltså att det är stark, hållbar färg, är lätt att vässa och att den inte gör ont att måla med :)
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Går denna typ av kajal att vässa? Jag har använt flytande eyeliner konstant i flera år så jag minns inte. Har på känn att dessa typer är svåra att vässa. Har jag fel?
Jag använder typ bara Make up stores pennor nu för tiden, (har väl typ ett femtiotal) just för att de är lätta att vässa, sitter sjukt bra och för att de finns i princip alla färger du kan tänka dig.
De med kort "färgplupp" är matta och vattenfasta medans de med lång "färgplupp" är mjukare, oljefasta och kan vara både skimriga, metallic, glitter osv.
Jag fullkomligt älskar Cliniques Cream Shaper, den är mjuk och fäster bra på mig (har problem med att ena ögonvrån är väldigt fuktig av någon anledning). Och den är väldigt krämig, har dock lite skimmer i sig men jag tycker inte det syns så mycket så mig stör det inte men annars kan det vara ett minus… Finns på ex. Åhléns och Kicks. 🙂
Jag avgudar min kajal från Sephora, kommer aldrig köpa nån annan!
De finns i flera färger, håller hela dagen och är superkrämiga och lätta att måla med. Lätt att sudda ut om man vill göra en sotning. 🙂
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Tack för tips! Förstår att Make up stores säkert är bra. Jag är dock tveksam på om man kan köpa deras produkter här i min stad längre… Är det internet som gäller då? Make up stores egna?
Ska kika på dem ni nämnde #3 och #4, kanske billigare? 🙂
Och ni känner inte till några kombi-pennor? Alltså med olika färger i spetsarna…
#3 Make up store går att få tag på kicks (även vissa butiker), nelly, eleven med mera.