Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1300 ggr
[Panama]
0

BB cream som INTE är rosa !

hej! Är det någon som vet någon BB cream som INTE är rosa eller grå i tonen ? Den ska vara väldigt ljus! 

ALLA jag har testat hittils är för mörka eller alldeles gråa och rosa i tonen.

[silkesnosen]
0

Tror UNE är ganska ljus och ite grå eller råsa.

[Panama]
0

men den innehåller bismuth va? :(

[silkesnosen]
1

#2 Jo något sådant såg jag i innehållsförteckningen. Är det något du är allergisk mot?

[Panama]
0

Japp tyvärr :/ Tack för tipset annars!

[Tilde]
0

Jag har Garniers BB cream, samt en som jag inte vet vilket märke det är. Båda är mer åt det orangea hållet, men lite för mörka för min smak, trots att de är i ljus. :/

[Glitterregn]
0

Följer :)

Ribessa
0

Inte kollat L'oreals cream som är grön mot röda pigment då? Eller den kanske är för mörk. Jag använder den och jag älskar den, jag är mer varm i tonen i min hud än den vanliga "ljusrosa"-tonen. Jag ser mer gul ut, haha! ;)

[Panama]
0

Aa garniers är väldigt mörka tycker jag ! Fungerar inte alls på min nordiska hud :) 

Jag är mer mjölkvitgul eller hur jag ska förklara det :P

Loreals cream är för mörk för mig :/ 

Finns ju en del asiatiska märken ( tex Missha M ) har jag läst på utländska sidor som ska finna si väldigt ljusa färger och åt det gula hållet men jag vet inte hur man beställer dem till Sverige utan att behöva betala massa tullavgift :S

Officielle
0

#8 Har Maybelline's "dream fresh bb cream" och den fungerar super på min superbleka hy. Den känns väldigt lätt, täcker lagom men man ser lätt glansig ut så man måste använda puder. 

Har för mig att min nyans är den ljusaste och heter "Light". 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Panama]
0

Tack för tipset ! Dock är Maybellines bb cream alldeles för rosa på mig :/ 

Konstigt att jag inte hittar någon färg som passar! Har försökt hitta BB cream från korea för deras är ju ljusa och gula i tonerna men lyckas inte hitta någon :/

Officielle
0

Du kanske ska testa en CC-cream istället?

Har hört att Sleek's BB-cream är riktigt bra med hyfsad täckning. En tjej jag känner den använder den varje dag och hennes hy ser perfekt ut med den, hon har samma hy som du beskriver.

Du hittar Sleek's BB-cream här: http://www.styledbybeauty.se/ansikte/foundation/sleek-be-beautiful-blemish-balm-1.html 🙂

[Sweetmimo25]
0

Testat Maybellines den rosa  den heter fresh något den är väldigt ljus :)

[Sweetmimo25]
0

I light då XD

Mephi
0

Har nu klickat hem Sleek's BB Cream i Fair. Hoppas den kommer innan helgen 🙂

-

Officielle
0

#14 Vart beställde du den? :)

Mephi
0

brallis.se 

den gick på 152kr tror jag. det är möjligt att den finns billigare någon annan stans, jag kände bara inte för att leta :p

-

Officielle
0

#16 Kan du berätta vad du tycker om den när du hunnit testa den? :)

Mephi
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär. Sleek's BB cream kom i posten igår så jag testade den både då och bär den även idag. 

Jag tycker att den är lite svårapplicerad. Har testat med både buffing borste från Real Techniques och att applicera med fingrarna. En blandning mellan de två ger nog bäst resultat skulle jag kunna tänka mig. Men det är väl en smaksak. 

Jag köpte som sagt 'Fair', som är riktigt ljus med gula undertoner. Den är på gränsen till att vara för mörk för mig MEN det är ju liksom vinter och solen har tittat fram 2 gånger på 2 månader, så fram emot våren tror jag den kommer vara perfekt med stort P ;) 
Nej, men allvarligt. I can make it work redan nu. 

Konsistensen är ganska tjock, men blir tunnare när man börjar applicera. Den känns inte tjock på huden. Den sjunker även in väldigt bra och täcker röda partier utan att man ska behöva använda concealer. 
Jag har väldigt fin hy, med lite rodnad på kinderna, men jag tycker den gjorde ett bra jobb i att täcka det. 

Hållbarheten är helt okej. Jag hade nog rekommenderat att ha ett tunt lager puder ovanpå för att den inte ska glida av under dagen. Det har regnat här och är ganska fuktigt i luften, men jag tycker ändå att den motstår vädret. 

Med tanke på priset, nyansen, hållbarhet och täckning så rekommenderar jag den faktiskt. Den är ju GRYMT bättre än IsaDoras, Loreals, Garniers och Maybellines måste jag säga. 

Spring och köp! ^^ <3

-