Ögonbryn
Hej! Hur målar ni era ögonbryn? Jag använder en ögonbrynsborsre o har ögonskugga men hade velat ha lite mer mörk brun Tips på bra brun färg till ögonbryn?
Jag har skugga från Smashbox. Suuperbra. Har både dark brown och taupe. Lätt värd sina 195kr.
Jag använder en mörkbrun ögonbrynspenna från Isadora för att fylla i yttre hälften av ögonbrynet, mest för att få en bra form att sedan följa med ögonbrynsskugga. Sen använder jag en skugga i tre nyanser från Make Up Store, där jag lägger ljusast innerst och sen mörkare utåt. Det ser ofta mer naturligt ut om man fyller i dem lite ljusare innerst mot näsan och sen gradvis mörkare utåt sidora. :)
MS deadly från make up store + sneställd pensel.
Jag har redan mörk bruna ögonbryn kanske ska tilläggas
Jag använder en palett från Eleven. Jag börjar med en ganska ljust röd ögonskugga (jag har mörka drag egentligen, men jag har färgat utväxten på 1 dm ca röd) Sen jämnar jag ut färgen med en brun nyans och även lite svart. Till sist tar jag lite svagare färg på sidorna av ögonbrynen för att de ska se längre ut. (Mina är inte så långa som jag hade önskat, men jag vill inte heller att de ska bli för långa).