Råd vid sminkning
Hej! Min foundation borste har gjort sitt. Håret på borsten bara ramlade isär:/ så fick slänga den. Använder smink svamp nu under tiden tills jag hittar någon prisvärd och ny borste. Tyckte foundationet klumpade sig på ett och samma ställe med svampen tips på hur man applicerar med svamp för bästa resultat? Ska man dutta? Ska man applicera sminket på ansiktet först eller på svampen först? Hur ofta ska man rengöra svampen samt byta ut? Tips på prisvärd och bra foundation borste? Tack:)
Jag har några foundationborstar från bdellium blandannat (finns på eleven) Helt klart prisvärda och mina har inte fällt ett enda strå trots att jag använder de i princip dagligen på både mig själv och andra i jobbet.
Ska du lägga foundation med svamp är det dutta in det som gäller, och slänga svampen när du är färdig. Även om det går att tvätta dem, så blir de aldrig ens i närheten av så rena som penslarna. Svampar är en engångsgrej, bakterierna stormtrivs i dem. Borstar/penslar som används till kletiga produkter rengörs dagligen.🙂
Ok de blir dyrt att slänga dagligen:) kan sminka mig två ggr per dag ibland:) men får används fingrarna istället fungerar bra:) Tips hur man ska rengöra foundation borste sen?
Det kan jag tänka mig, därför penslar är det bästa i min mening 😉
Diskmedel och ljummet vatten, (eller särskild penseltvätt) balsam ibland. Lägg och torka med skaftet liiite upphöjt så vattnet inte rinner in i borstskaftet och löser upp limmet (då börjar det lossa hår och borsten blir skev)