ser så sliten ut . Tips sökes!
hej! Dagens (ilands) problem igen:
Jag har de senaste åren kämpat med utbrändhet = daglig ångest, för lite sömn , ingen motion, dålig kost osv som satt sina spår på mitt utseende .
Jag har gått ner mycket i vikt under en ganska kort tid vilket också satt sina spår, främst i ansiktet.
Jag behöver tips för att se fräschare ut ! Framförallt i ansiktet!
Jag har börjat få linjer i ansiktet vid munnen ( antar att det kan bero på viktnedgången ), plufsig i ansiktet, mörk och svullen under ögonen. Ganska "kass" hy . Slitet och tunt hår som går av ( drabbades av håravfall för ett tag sen) . Allämnt slitet och glåmigt/trött utseende.
Har ni något bra tips på hur man kan fräscha till sig? Sminktips , skönhetstips, ALLT ni kan komma på
Jag såg så pigg och fräsch ut innan jag brände ut mig !
läs om MSM organiskt svavel på www.bravara.se det gör underverk till huden och håret, försök att inte sminka dig vardagar, ge huden en chans, kanske bara lite mascara o läppglans. köp kallpressad olivolja och smörj huden, det bästa som finns för torr och trött hud, se till att få sova ordentligt. drick mycket vatten. öka på grönsakerna när du äter
🙂☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Gå och ta ett ordentligt bastubad, det gör verkligen massor att få svettas ut smutsen ur porerna. Gärna i kombination med en spa-dag, det kan du unna dig.
Sen skulle jag klippa håret, bättre att de är kort än slitet.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag har hört mycket om Clarins "askungecreme", men jag tror att du behöver rena dig "inifrån" först och främst, försöka att stressa ner, sova ordentligt och äta bra - men det har du säkert redan förstått ;) investera sen i bra återfuktande ansiktskrämer och använd de regelbundet för att ge huden fukt och vitaminer så att den kan återhämta sig :)
Johanna - Instagram
Tack för tipsen !
Är svårt att inte älta , men självklart gör det problemet ännu större än vad det redan är .
Är svårt att inte tänka på utseendet när man ser hur fräscha alla andra är :S
Börja äta bra mat och rör på dig. Bättre skönhetstips finns inte.
Du har redan fått bra tips, men kan väl komma med lite sminktips :) Använd en primer, det jämnar ut huden och eventuella rynkor/porer. Concealer tar ju bort ringar under ögonen också, etc.
Använd rouge! Det ger liv åt ansiktet. Sedan vill jag tipsa om att använda ögonfransböjare (om dina fransar inte redan är väldigt böjda) då detta öppnar upp ögonen. Lite beige kajal på vattenlinjen har samma effekt det med. 🙂
Sen ska du såklart SOVA mycket! :)
Jag tycket att foundations får en att se piggare ut. I rätt färg! Speciellt ljusa färger tycket jag :) BB cream använder jag ^^ Finns säkert bättre val, o med bättre menar jag som inte är så farlig mot din hy:)
Om du har ljust hår kan du få det att se tjockare ut genom att färga det mörkare. Prata gärna med din frisör om en frisyr som är mer rätt inför ditt avmagrade jag, så du inte framhäver det "onaturligt" smala. Jag har ingen aning om hur du ser ut men håret brukar göra väldigt mycket :) Sen har du fått massor med bra tips ovan :) Lycka till!
När det gäller smink så kan en bra highlighter göra VÄLDIGT mycket! Den ger huden lyster och man ser fräsh ut, gäller även solpuder. Dock ska man vara försiktig när man använder solpuder så att man inte tar för mycket, men ta lite på kinderna, lite i pannan och på näsan så ser det väldigt naturligt ut. Highlighten tar du på kindbenen, lite på näsryggen om man vill och under ögonbrynen. Det är där jag brukar lägga min highlighter. Jag använder mig av MACs highlighter och färgen heter soft and gentle och den passar alla!
Skickar med en bild där du ser att hon har lätt highlighter på näsan och lite precis över överläppen.
Ett bra rouge är också att rekommendera för att få lite färg i ansiktet :)
Har läst att man kan träna upp ansiktet med yoga.. nån som testat????