Tightlining
Hej! Jag har precis börjat med tightlining och kör med ögonskugga. Den sitter som berg och gör inte ont MEN den "fäller" så jag blir svart under ögonen och också så fylls min undre vattenlinje i när jag blinkar. Vad kan jag använda istället för ögonskugga? Jag vill INTE ha en svart nedre vattenlinje då jag tycker att de får mina ögon att se mindre ut. Några tips? :3
Vad jag har förstått så läggs tightlining inte på vattenlinjen utan ovanför, vid rötterna på ögonfransarna. Prova att använda en kajal eller eyeliner istället, eller prova lägg ögonskuggan med en fuktad pensen, alternativt ett annat märke på ögonskuggan.
#1 inte ett stort fan av gel eyeliners :/ jag tänkte mer en vattenfast penna kanske? Men jag är inte duktig på vattenfast smink… #2 http://www.beautylish.com/a/vmqmg/how-to-tightline-eyes vi pratar nog om samma saker men använder olika uttryck. Vad effekt får man om man blöter ögonskuggan? Sitter den bättre?
Köp en platt och ganska hård pensel, doppa toppen av penseln i din mascara och tightline'a. Resultatet blir långvarigt och snyggt utan kladd och fallout :)
-
Tack för tipsen!