Populärt smink
Hej, vad tycker ni är det populäraste, bästa sminket just nu? Ska börj sminka mig ön så länge har jag bara en lila mascara från maybeline. Ska nog bara dra på lite puder, faundation och mascara, eventuellt lite eyeliner. Vad är de bästa sminket just nu? Vet typ Miss manga och nån faundation från maybeline.. Hehe tipsa gärna
Min favorit när det gäller foundation är Cliniques Superbalanced för den är inte så täckande så att huden inte kan andas. Plus att den inte ger linjer längs med hakan eller ser kakig ut. Appliceras enkelt med sminksvamp!
Tips: ta en nyans ljusare än vad du tror att du behöver, eller lyssna på försäljaren. Många tror att man använder foundation för att bli brunare, vilket alltid ser knasigt ut ;)
~Pen
Writer's block: when my imaginary friends stop talking to me.
Okej… Bara för det fick jag lust att dra upp det sminket jag använder;;
True Match Rose Ivory foundation från L'oréal Paris[Ska enligt deras test ha en ton mörkare(Rose Vanilla) men tycker att rose ivory passade mig bättre)
Nude Magique BB Powder(Light Skin)
Fit Me Concealer från Maybelline
Eyeshadowpalette från H&M [Använder den dock inte så mycket, färgerna är inte så pigmentrika som man skulle tro]
120-paletten [har två olika varianter på denna, vilket resulterar i 240 olika nyanser. Vet dock inte namnen på de jag har då mamma köpte de från blocket för tre år sedan till mig. Väldigt färgrika och lätta att jobba med, med otroligt många kombinationer!]
Expert Eyes Crayon Oriental Black Eye Pencil från Maybelline[Har testat många eyeliners, har flera stycken hemma för tillfället. Men detta är nog den jag rekommenderar då den varken är för hård eller mjuk och har bra pigmentering]
Liner Express(Black) från Maybelline [Står på själva produkten att den är lätt att applicera. Själv tycker jag att den är en aning klumpig, men funkar som 'baslinje' och så använder jag Fine Liner till detaljerna]
Fine Liner Eye Stylo(01 Carbon Black) Eyeliner från IsaDora[Väldigt bra, med en fin spets som inte kladdar]
Mega Volume Miss Manga Mascara från L'oréal Paris[Bra kvalité och håller vad den lovar!]
The One by One Volum Express Mascara från Maybelline[Brukar kombinera denna med Miss Manga och älskar resultatet]
Red Lovely Lips Lipstick från Claire's[Älskar detta läppstiftet. Det har bra pigmentering, men är dock aningen svårt att få bort]
Så, det där är vad jag använder just nu. Heh, lång lista xD
Sen har jag ju en massa olika sminkborstar osv, men orkar inte rabbla upp dem med. De flesta borstarna är köpta på Ullared, nätet eller någon kosmetikabutik c:
Vet att du bara frågade efter foundation, puder, mascara och eyeliner. Men det är väl bra med för mycket information än för lite?^^"
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Mitt bästa tips är en BB-cream eller en CC-cream som är lite mer täckande. Jag använder en BB-cream från Maybelline tror jag att det är. Den täcker bra men känns inte så tung och torkar inte ut. Pudret jag använder heter Isadora Anti Shine Mattifying Powder, superbra som håller sig matt hela dagen!