Noppa ögonbryn ONT? inte nödvändigtvis.
Just det. Gjorde det idag. satte på jättevarmt vatten som fick rinna ett tag. sedan så hade jag pinsetten där. Sedan så satte jag pinsetten där jag skulle noppa, höll den där en sekund kanske så det bedövades, sedan noppade jag. det brändes i början men sedan gick det bra. Gjorde inte ont sedan. Effektivt :) Så nu är mina ögon bryn snyggare än någonsin X)
Testa :D

Ha alltid en salva innan eller en nattcreme innan du noppar
okey, men vf det? vad har det för efekt?

Det gör att huden mjukar upp och det är lättare och mindre smärtsamt att plocka.
Okey :D Tack :)
Bra tips!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag trodde att kyla bedövade?
Jag brukar noppa när jag har duschat, då är huden mjukare av varmvattnet. Brukar också smörja på en salva några minuter innan så gör det knappt ont alls!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#7. Det är inte det. Porer/hårsäckarna öppnar sig mer efter en dusch/ångbad.
Kyla fungerar bättre än värme.

Ja efter noppningen kanske, men använd salva innan så fixas det nog:)
Hehe jag har inga problem. Tänker man på annat behöver man inget :)
Jag behöver aldrig ngt annat heller x)
Tycker inte de gör ont alls, men har noppat i ett antal år också.
/Elin
Men jag har en fuloana att börja klämma finnar med pincetten när jag håller på att noppa X) Men först sköljer jag den i varmt varmt vatten
Men usch.
jaaaaag vet:P
Hehe :)

jag brukar bara köra på, inget trams xD

Säger som elin ^^

Säger också som elin. : )

Kyla funkar inte bättre än värme innan man ska noppa. Kylan sluter porerna och gör så att det gör ondare och är svårare att dra ut stråna. Värme däremot öppnar porerna och gör det mindre smärtsamt :)
okok jag har väl fått höra fel dådå
Vill man bli fin så får man lida pin :)
Är det bara jag som inte tycker att det gör ont eller känns alls?
OM du läser inlägg 12 tex så ser du fler.

bara jag som inte tycker det gör ont alls? :P

#25 Jag tycker inte det gör ont. :P

Är det bara jag som inte "behöver" plocka ögonbrynen?
Jag får ofta höra att jag har fina ögonbryn och sedan frågan om hur ofta jag plockar dom.
Har testat plocka ett strå en gång och aldrig mer då det gjorde ont.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag har ganska "mycket" ögonbryn som jag gärna skulle vilja noppa dem men grejen är den att jag är typ för feg för att dra, för jag antar att man ska dra snabbt.
Någon som har några tips?

#27 Samma här, och jag är glad att jag slipper ;P

Äh, det gör inte ens ont så jag bryr mit inte om jag slipepr elelr inte. ^^
Jag brukar bara "dra ut" skinnet (fy vad det lät obehagligt XD) med tummen och pekfingret runt ögonbrynet, sedan är det bara att köra. Gråter gör jag alltid, men jag är super mesig ^^
Hanna

Gråter? Oj, det måste göra ont..
#31 - Asså, jag står ju inte å snyftar ^^'
Tårarna snarare rinner lite hur dom vill ;P
Hanna

Jag testade ditt tips förut och det fungerade superbra! Tack så mycket! :D
Jag tkr inte att det känns alls…

Det är bara att noppra på ;) Förut för några år sedan hade jag hur buskiga son helst. Men då jag ville börja noppra gick jag till en salong som hjälpte mig med att fixa till dom, sedan dess har jag bara hållt dom i trim :)

Jag har jätte buskiga ögonbryn, så jobbigt. -_-
Äsch, man vänjer sig.

#36: Noppra? Heter det inte noppa? :P
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Verkar bara vara jag här som faktiskt tycker att det gör ont. Försöker alltid göra det när jag har en stund över men det gör för ont ^^. Fattar inte vad jag gör för fel.

#40 samma här.. :P
haha, asså jag kan inte göra ila mig själv, asså jag kan bara inte t.ex noppa eller vaxa bena själv :P så min kompis bad mig att hon skulle få fixa mina ögonbryn men det var ett tag sen emn det har som inte växt så mtk heller, och det är tur de :P
men asså eftersom alla tycker att det är så enekelt och smärtfritt, vad är det jag gör för fel? Smörjer in med en salva , håller pincetten under varmt vatten en stund , håller en sekund och noppar? Asså jag kan inte, känns så ont som om hela ögonbrynet ska av. Aj, aj, aj.
Jag gör ingenting innan, å det gör inte ont alls för mig =)
hm.. jag noppar jämt utan salva o allt det där.. haha . tycker inte det gör så himla ont :O Bara jättelite i början, sen vänjer man sig juh XD

#39 Haha, kanske det ^^
Jippie :D Har äntligen vågat börja noppa. Min snälla bror lät mig pröva ett par hårstrån på honom först, sen en stund senare vågade jag pröva på mig själv eftersom han inte tyckte det gjorde ont. När jag väl drog till och inte stog och fegade så gick det jättebra och nu är mina ögonbryn superfina :D
MVH En nöjd Cattis

Haha! Grattis ; D
Tack ;) Jättenöjd :D
Skhysst bror :) Sara, hon plockar sin pojkväns ögonbryn ;) Han tycker inte det gör ont ;)

Flickor ni vet väll at ni måste hjälpa era killar att plocka ögonbrynen?
Charlie får sig en omgång då och då, buskiga ögonbryn är inte snyggt på någon..Så det så;)

Jag tycker det är rätt snyggt med buskiga ögonbryn på killar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Haha, Linda, inte klaga nu på buskiga ögonbryn, men där har du dock en poäng xD

Karkkainen, jag har också precis börjat att noppa dom :) Nu ere mycket snyggare än det var innan! 
har det ngn betydelse vilken salva man använder?
jag tar inte något vatten eller nå, det är bara och noppa och det kanske kommer en tår då och då. men ska man vara fin får man lida PIN!; D
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Asså nu för tiden när jag noppar så känns det inte ens, jag noppar ganska ofta (så fort det växer ut) och då tänker jag inte ens på om det gör ont XD hehe..
jag önskar att jag kunde noppa mina smalare, därframme, men hittar inget "noppningläge"
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Tycker inte det gör direkt ont längre, men har noppat ett tag nu med..
hur kan man noppa utan att det blir fel? att allt hår åker bort på ett ställe? så har man ett hål mitt i ögonbrynet, SNYGGT *not*
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#60 Jag brukar göra så att jag bara noppar under ögonbrynen, det som sticker ut, sedan har jag försmalat mina också, men endast under då.. och då tar jag först med ögonbrynsborsten och bortar brynen uppåt, så ser jag i vilken "båge" jag kan ta.. typ :P (svårt att förklara) man får helt enkelt testa sig fram. ^^
ok skall kolla i morron :) tack för tipset!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#62 Så lite så, själv är jag inte så jätteduktig, men det är iaf så jag gör :)
#63 haha jag vågar inte idag X) har tänkt på att noppa bort därframme men om allt blir fel?
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

om jag ser att jag behöver noppa ögonbrynen så gör jag bara det…, det gör inte ont alls fast jag inte använder nån salva eller typ varmt vatten eller kyla eller nått. Jag noppar bara! :D
Jag noppar typ ingen speciell form utan smalar av de och håller de i trim. De har samma form som de alltid haft ;)
Bifogar en bild, där jag höjer ögonbrynen, de sitter inte riktigt så högt upp annars :p
#65. Jag brukar noppa så att det börjar i lodrät linje med tårkanalen. Tycker det blir snyggast. det blir lite öppet fram, men annrs ser det ihopväxt ut.
#51 Haha ja kanske det…
#54 Aaah va duktig du är :)