Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettmode
Läst 3045 ggr
Saprey
2

Din egna stil

Hejsan! Den hör tråden tänkte jag att man skulle kunna söka lite inspiration att hitta sin egna stil! Därför tänkte jag att om man vill kan man få förklara just din stil på kläder hår smink etc. Det kanske kan inspirera andra att hitta sin egna stil eller kanske finna någon som har samma stil? Min stil är iallafall lite olika, jag älskar jeans och har det i stort sett varje dag. Gärna en lite hängigare tröja över. Håret har jag antingen hängande platt med luggen uppsatt. Eller så har jag en ruffsig knut på huvudet. Jag sminkar mig inte alls men gillar att exprementera med olika färger på naglarna. Jag gillar neutrala färger som vitt svart och grå men också färger som vinrött och marinblå som sticker ut. Affärer där man kan hitta klädesplagg i min stil: JC Gina tricot Bik bok (Ganska vanliga men först och främst JC)

Gasoline
0

Jag tar på mig det jag tycker är snyggt, men gärna rockabilly, vintage, retro eller 50-60 tals inspirerade kläder och frisyrer. Men självklart har jag även "normala" kläder. Jeans och linne.

Revolt
0

Jag har en rätt "mainstream" stil tyvärr :P men jag har börjat försöka hitta lite mer annorlunda saker som jag tycker är snyggt så jag får lite mer speciellare stil!

Men vanliga kläder för mig är typ:

Olika blusar/linnen, ofta vita och gärna med spetsdetaljer och ev. en kofta över. Eller stickade tröjor.

Svarta eller jeansfärgade jeans nu. Vita ibland på våren/början av hösten.

Skinnjacka eller en svart quiltad.

Hunterstövlar/vita låga converse eller nike air max 90 och på vintrarna sånadär som ser ut som ridskor.

Alltid nå halsband o armband o ringar.

De är typ mina favoritplagg :P

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Afturelding
0

Det största kännetecknet för min klädstil är väl att det inte finns några byxor i min garderob alls. Annars är jag väldigt färgglad, ju mer färg desto bättre! Jag har väldigt mycket vintage, men även nyproducerade 50-tals-klänningar som jag själv sytt. Jag syr nästan allt själv, utom det som då köps på second hand i någon form.

Jag sminkar mig gärna så naturligt som möjligt, om jag inte känner för 50-tal där också. Och håret har jag ofta i knut eller flätor i någon form, det är så långt att det är i vägen annars.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[_hsleiufhbtv]
1

Jag har den där "typiska studentstilen". Jeans, chinos, färgade eller mönstrade leggings, vegankängor (Dr Martens) med raggsockar som sticker upp en liten bit, rock eller liknande jacka, halsduk, stickad oversizemössa- och vantar samt en ockra Fjällrävenkånken. Sminkar mig ofta inte alls, men när jag gör det blir det naturligt :)

mopsen12
0

Jag älskar kontraster, spets ❤️, klänningar och kjolar (bär sällan byxor)  och annorlunda saker. Människor har alltid kommenterat och kränkt mig för det jag har på mig men det är sällan det fått mig att ändra min klädstil. Min inspiration får jag oftast från det extrema och så skapar jag mig en blandning i mitten av det. Allt från japanska lolitor endast iklädda böljande vita spetsklänningar till mörk, mörk goth och vintageklänningar. 

Jag älskar kläderna från tidigt 1900 tal (lite svårt att hitta sådana kläder nu bara) samt klänningar med klockad kjol. 

Jag köper majoriteten av mina kläder på loppisar men har lite nytt också. 

Smink kör jag rätt mycket på. Antingen jättemörkt eller glittrigt men alltid och då menar jag alltid eyeliner.

:holmgreen:
0

Kul att läsa! Själv vet jag inte vad jag har. Hm.. jag skulle nog säga "tufft men elegant". Haha en riktig blandning. Men ska försöka förklara. :) För några år sen var jag hårdrockare. Hade lite "tuffare" kläder, men sen kom jag ur den perioden och blev väldigt "tjejig". Jag insåg dock att det inte heller var jag, så då struntade jag i det och började köpa kläder som jag tycker är riktigt snygga helt enkelt. Och det visade sig vara en blandning mellan de två stilarna jag haft tidigare. Min klädstil idag är alltså "tufft men elegant". Allt handlar om hur man matchar det! ^^ Exempel på sådana outfits kan vara: -Snygga klackar, gärna lite mer "tuffa" än eleganta, eller overknee-stövlar. Ett par slimmade jeans och en "tuffare" tshirt med något snyggt tryck. Jag har alltid nagellack och håller på med nail art, så det brukar bli lite mer "elegant". Sminket brukar vara väldigt enkelt. Typ en enkel bas för ansiktet, mascara, kajal. Håret skulle jag, till den här outfiten, ha i snebena. En annan outfit: -Converse i någon rolig färg, slimmade jeans, enkel stickad tröja, några olika ringar, nail art, mittbena, mascara, enkel bas, svart kappa, pälsmössa.

Sofiatinnert
0

jag har ingen stil alls, jag är en väldigt tråkig människa egentligen. hemma har jag pyjamasbyxor och nån tröjja/linn/t-shirt. när jag är i skolan eller och jag jobbar brukar det bli svarta leggins och någon svart på överdelen. som sagt skit tråkigt och jag har ingen inspiration alls 😮

http://beautywithsofia.wordpress.com/

[Myraan]
0

Rolig tråd!

Folk brukar beskriva mig som väldigt "tjejig" i klädstilen. Kanske beror det på att jag är mycket för smycken och sminkar mig rätt så mycket, ofta sotade ögon och röda/rosa läppar men jag är noga med att inte se översminkad ut. Klädmässigt är det ofta mörkblåa eller svarta tighta jeans och jag älskar toppar med mycket dekorationer. Mycket blommor och jag anser att ljusrosa/, röd och mörkblått är mina färger. Håret brukar vara utsläppt med stora lockar. Kan också tillägga att jag alltid bär klackar. Det berodde från början på att jag inte var bekväm med min längd, jag är väldigt kort. Nu trivs jag i det och det känns nästan som att mina fötter blivit "ombyggda" för att passa klackar. Hälsosamt, njae. Men det är väl min stil 🙂

Dominika
0

Oftast jeans och någon fin tunika.. Men när Jag var yngre hade jag Trasiga jeans, en genomskinlig skjorta och Converse. Om jagnskulle ha någon typ av mössa eller övrigt hade jag keps.

Med vänliga hälsningar Denise
Medarbetare på Allergier iFokus
och medarbetare på Barn iFokus

[erikam]
0

Jag gillar min stil, även om den är tråkig eftersom jag oftast följer modet rätt mycket, så alla går ju runt i samma kläder. Jag gillar höga jeans, snygga enkla tröjor till utan tryck men i lite fina färger beroende på årstiden. På vintern gillar jag stickade tröjor i olika färger, oftast rosa, turkost eller lite diskretare färger. På fötterna har jag vanliga "tråkiga" svarta vinterskor just nu som nästan alla tjejer har. Ibland får jag till det och köper lite mer "vågade" men fortfarande moderna plagg. Jag har nyss köpt en turkos jacka, det är rätt extremt för mig då jag ALLTID har svarta jackor. Men jag tycker det är kul, egentligen tycker jag om starka färger på kläder och passar oftast rätt bra i det. Jag hoppas jag vågar använda den mycket 😃

Saprey
3

Snygga stilar allihopa! Jag får jättemycket inspiration att utveckla lin stil #7 du är inte alls tråkig!❤️ Din stil kanske är att ha svart och leggings:) inget fel med det. 💞💞💞

[Glitterregn]
0

Jag är väldigt mainstream, fast ändå inte. Jag köper det som finns i affärerna men inte samma saker som nästan alla andra. Jag skulle säga att jag följer modet hyffsat bra men har ändå min egen stil. Helt ärligt så är min stil ganska enformig, jag har inte råd att köpa så mycket nya kläder tyvärr, inte heller vågar jag uttrycka mig helt och ha det jag verkligen trivs i. Jag älskar smink och hår och jag brukar mer uttrycka mig i olika fina håruppsättningar :)

Sofiatinnert
0

#11 :-)

http://beautywithsofia.wordpress.com/

HaraldochAlex
2

Min stil är en blandning av rock och punk. Jag handlar ofta på butiker som "Shock", "Sweden Rock Shop" och "Bluefox". Jag handlar aldrig i butiker som h&m, ginatricot, cubus, bikbok osv då jag är väldigt anti mainstream (Jag tycker det är väldigt tråkigt att alla ser ut som alla andra, det är inget personligt mot någon, det är bara så jag är). Så fort man ser något man gillar i en sådan butik, så ser man det plagget på halva sverige dagen efter.

När det gäller smink är jag ganska basic i vardagen, eyeliner och mascara + en brun läpp brukar vara min vardagslook. Dock om jag ska ut, t.ex på konsert, så sminkar jag mig lite hårdare. Mörka färger både runt ögonen och på läpparna, och resten av ansiktet väldigt neutralt då jag inte gillar hårda konturer/starkt rouge (på mig).

Håret har jag klippt i en undercut (kort runt sidorna men lite längre uppe på huvudet) och färgat svart.

[Moa-]
1

:holmgreen:; jag förstår inte alls vad du beskriver som "elegant" i din outfit? Låter som väldigt långt därifrån enligt mig… Hur definierar du elegant? (Undrar av ren nyfikenhet, inget angrepp.)

[Tilde]
0

Jag vet inte riktigt hur jag skulle beskriva min stil… Ganska klassisk och feminin antar jag. :) Jag älskar klänningar, men även tighta stuprörsjeans med en söt topp eller stickad tröja. Jag älskar också accessoarer, men såklart får det inte bli för mycket. 

Outfit 1: 

Väldigt feminin söt klänning, kanske puderrosa med knappdetaljer eller spets, ihop med ett par tuffa klackar och en kavaj/skinnjacka. Till det (stora) örhängen och en snygg klocka.

Outfit 2:

Tighta jeans och en söt chiffontopp, stickad cardigan över det. Klassiska korta stövlar till det (under knäet). Accessoerar med ett sött halsband och små örhängen, knappt synliga under mitt hår.

Outfit 3:

Maxiklänning med kilklackar (eller ballerina, beror på). Flera armband och halvt uppsatt hår.

Låter ganska "mainstream" eller vad man ska säga, men jag vill ändå påstå att jag klär mig ganska annorlunda för det mesta ändå. 😛 Brukar mest shoppa på utländska internetaffärer, men såklart även i sånt som finns i stan.

0

#15 Hm vet inte riktigt hur jag ska förklara! När jag tänker elegant så tänker jag lite mer "tjejigt", och mer "rent" än t-shirts med stora "rockiga" tryck på. Så det "eleganta" skulle kunna vara min nail art. Kanske glittrig men ren och inte massor av nitar till exempel. I andra outfiten skulle det kanske kunna vara min kappa samt pälsmössan. Det är enligt mig lite längre ifrån "tufft" och lite mer "fint". Kappan är ingen vanlig kappa med riktiga ärmar, utan det är ett tunnare tyg och den är ungefär som en poncho. (Hittar ingen bild på den just nu tyvärr.) I ring och smyckes väg brukar det bli mer "elegant". Många enkla, ganska "tjejiga" ringar som sitter på olika delar av fingrarna. Vissa närmre nageln, andra längre in. Även där, inte stora ringar med dödskallar, nitar, kedjor, osv. Utan kanske mer små hjärtan, osv. Mina exempel i #6 kanske var sjukt dåliga och jag borde nog ha utvecklat det mer. men jag ser att kombinationerna har inslag av "elegant". :)

[Moa-]
0

Okej, vi har lite olika åsikter om vad som anses elegant helt enkelt, men så blir det lätt när man har olika utgångspunkter och troligen är på olika ställen i livet. =) Sedan är ju allt relativt, det är ju elegantare än döskalleringar, även om jag personligen ej anser att ringar långt ut på fingrar eller glitter på naglarna är att beskriva som elegant… =P

[Tilde]
1

OT om elegant-diskussionen.. För mig är elegant lika med stilrent, klassiskt, "ståtligt" och sofistikerat. :)

[Moa-]
0

Tirin; då är vi överens i "elegant"frågan, men för mig faller inte exempelvis glittriga naglar och ringar långt ut på fingrar under denna definition… =P

[Tilde]
0

#20 Nej inte för mig heller som direkt elegant. Personligen skulle jag snarare kalla det chic eller för att låta lite gammal; "fashionabelt". xD 

Sen vet jag ju att Nicole har superfina naglar jämt oavsett adjektiv som används :) hihi

[Moa-]
0

Missförstå mig rätt, jag säger inte att det inte är snyggt, läckert, coolt och diverse andra positiva adjektiv, det är endast ordet elegant som jag ej sekunderar… =)

0

Ja ordvalet var väl bristfälligt, men det var det jag kunde komma på i skrivandets stund. Så jag håller med, det var fel ord att använda.

Jojaton
0

Jag skulle nog beskriva min stil som en lite mainstreamare version av Fanny Lyckman och Rebecca & Fionas stil (främst den R&F hade under 2008-2011) Lite sportigt, 90taligt, grungigt, mainstream ungefär. Försöker att göra den mer och mer stil- och modemedveten då jag tycker det är så kul. Håller på en hel del med smink också, men brukar nästan alltid hålla mig till neutrala färger i alla fall.

Johanna - Instagram

Flöffo
0

Tajta jeans eller leggins och en ganska lång säckig tröja. Köper mest kläder på Gina och Cubus. Ganska långa naglar som nästan alltid är målade. Utsläppt hår nästan hela tiden. Ibland smink. Mina tröjor är oftast grå, vita eller svarta och jag brukar ha enkla smycken till ibland. Jag hatar att ha tajt över del nästan lika mycket som jag hatar att ha pösig underdel.🙂

//Flöffo

mikkan01
0

Har ingen direkt stil, kör på vad garderoben erbjuder för dagen. 
Fyller i mina glesa ögonbryn och oufiten består oftast av arbetskläder. Annars är stora stickade tjocktröjor det bästa jag vet. 😛

~mikkan

Emshify
0

Min stil kommer nog mest fram på sommaren och våren.🙂 Jag brukar blanda surfar-, boho- och hippiestil (tänk typ blandning av t.ex Billabong, Hollister, Tigerlily o.s.v). Det är lite svårt att få till på hösten och vintern, så då blir det oftast jeans, Primeboots eller sneakers, nån mysig tröja och nått snyggt smycke.🙂

Fridaaaa
0

Tar på mig det jag gillar helt enkelt, följer absolut inget mode.

Har ofta jeans, gärna mörka och/eller med snyggt "slitage".
Leopard och rockigt är snyggt.
Linnen och huvtröjor älskar jag,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saprey
0

Snygga stilar allihop! Fått jättemycket inspiration att göra min stil litenhet "romantisk" det matchar liksom min personlighet:D

Djurälskaren87
0

har väldigt blandad stil, men klär mig rätt så klassiskt, älskar stuprörsjeans med söta blusar till:)

använder sällan kjol och klänning

OneSound
0

Har ingen riktig stil utan klär mig i det jag känner för!

En kväll innebär de kanske ett tight fodral och klackar (har dock blivit lat med de hehe) och en annan min oversize Danzig t-shirt med mina blå/gröna jeans. Har gärna mössa då och då. Funderar på att köpa en keps.

Tror jag är för rastlös för att hålla mig till en stil. Vill testa och uppleva de flesta stilar och inte begränsa mig själv 😃

Tycker med andra ord att det mesta är snyggt 😉

Aut viam inveniam aut faciam

KaiPon
0

Jag är väldigt inspirerad av japanska stilar. De flesta typer av lolita, samt Visual Kei. När man har mer pengar vill jag även blanda in Fairy Kei i det hela.

Jag köper dessa stilar mest via ebay, men klänningen på bilden är köpt av privatperson.

Men kollar även igenom vanliga affärer och second hand butiker.

Smink brukar gå  Visual Kei stuk, så vitt, svart och grått mest, men kan även köra lite lolita stuk där med med mer färger.

Kan även sätta i rött numera när jag har mina dreads i.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Tralle3
0

Om jag ska vara helt ärlig tycker jag att kläder är överprisade. Jag kombinerar det som finns på rea samt beroende på rätt tillfälle. Eftersom jag kan använda både dyra märken(???) , mellan klass (JJ, selected), och lågpris (dressman, HM) så mobbar mina polare mig.

Jag vet dock inte om denna tråden är för killar eller tjejer, men spelar ingen roll eftersom jag är unik.

Men jag måste dock säga att kläder och stil spelar roll, på tjejer t.ex. uppskattar jag när de har fina kläder som visar att de bryr sig om sitt yttre.

Något som jag inte gillar (ta ej illa upp) är punk, goth, och sånt fjällräven skit.

Gasoline
0

#33 du är välkommen = )

Jojaton
1

#33 Varför mobbar dina kompisar dig för att du använder olika märken? Haha, jag hade tyckt det var värre om man bara hade kläder från en affär?!

Johanna - Instagram

Tralle3
0

34:

Välkommen till vad, en fest eller?? :P

35:

Mobbar kanske var att ta i, men det jag menar är att folk generellt anser att ju bättre märke, destå högre "status".

Fridaaaa
1

#33 Man kan ju tycka olika stilar är olika snyggt. En stil gillar en, en stil gillar en annan. Man ska inte köra på vad alla andra kör på för stil "bara för att".

Tycker det är fel av personer att mobba pga hur man klär sig. Omoget och extremt fel. Såna som gör det är inga vänner.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gasoline
0

#36 "Jag vet dock inte om denna tråden är för killar eller tjejer, men spelar ingen roll eftersom jag är unik."

moizzz
0

jag är väl lite tråkig. jag har en diskret eyeliner och vanlig mascara. som bas har jag väl foundation, puder o typ ibland liiite roche och så har jag typ ljusa jeans och ngn oversize t_shirt kan va tråkigt men jag trivs i det :)

moizzz
0

först o främst hittar man kläder till mig på New yorker

Saprey
2

#39 Det är inte tråkigt alla får klä sig hur de vill. Om du tycker om det så kanske det är din stil!

[etsan]
1

Lite mascara, svart och ljusbrun ögonbrynspenna. Alltid tajta jeans, ljusa, svarta eller mörka varierar. Som Överdelar använder jag mest rätt så tajta t-shirtar eller någon kofta. Har nästan alltid utsläppt hår och någon lite "kaxig" mössa.min favorit är svart med texten "whatever". Naglarna är riktigt långa och färgglada. Som skor använder jag nästan bara nike airmax 90. Kläderna kommer oftast från: - abercrombie & fitch - hollister - carlings

Tova.O
0

Min stil är väldigt osammanhängande om man kan kalla den det. Förut brukade jag mest köra på rutiga skjortor och stickade tröjor i mörka färger, men nu har jag börjat köpa mer pastellfärgade kläder och blusar. :P Försöker uttrycka mig mer och köpa det jag tycker att jag passar i och känner mig bekväm i men det blir lätt sådant som alla andra har och märkeskläder. Trist, men försöker hitta min egna stil. :) 

Obs menar inte att märkeskläder är trista i sig men här jag bor så har alla det = att alla ser likadana ut. :p

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth