Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 5431 ggr
Flöffo
1

Förstörs fransarna av mascara?

Jag har börjat böja fransarna och kleta i mascara allt oftare. Jag har ganska långa ögonfransar och vill inte förstöra dom. Men förstörs de verkligen? Min mamma säger att dom kan bli jätte korta och ramla av om jag har det för ofta. Jag tycker det är finare med mascara men jag kommer sluta om det skadar dom. Så, gör dom det?🙂

//Flöffo

Fridaaaa
0

Jag har mascara nästan varje dag och har alltid haft långa ögonfransar och har fortfarande, mina har inte ändrats i alla fall 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Flöffo
0

#1 Vad bra. 🙂

//Flöffo

[rumelle]
0

Att böja ögonfransarna ofta kan slita på dem. 
Jag börjer inte mina men anv mascara dagligen och har aldrig lagt märke till att de skulle slitas på något sätt.

Emdbo
0

Jag har märkt av att mina blir skörare när jag böjer mina fransar, så försöker undvika att göra det dagligen. Är man försiktig när man tar bort mascaran (bra remover som löser upp mascaran och inget gnuggande) samt inte pillar med fransarna så sliter inte mascaran på fransarna särskilt mycket.

Clementinbarn
0

Jag har en super mascara som inte åker bort helt ens när man gråter, sover eller duschar! Problemet är när den gått bort hyfsat mycket och de inte är så fint längre så är de lätt att man typ gnuggar och då kan de gå dåligt för fransarna! 😐
Men om du har en vanlig mascara som du får bort med vatten eller ett bra medel så är de nog ingen fara! 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Flöffo
0

Okej. 🙂

//Flöffo

mikkan01
0

Använde mascara och fransböjare varje dag i flera år och visst blev dom glesare och kortare. Slutade med mascaran och färgar dom svarta istället mest för bekvämlighetens skull men tycker att dom växt och blivit tätare än innan. Om det beror på att jag slutade med mascaran osv har jag ingen aning om men jag har mina funderingar 😃

~mikkan

[Tilde]
0

Jag både böjer med ögonfransböjare och har mascara nääästan varje dag. Har sminkat mig i över 10 år och har inte märkt någon skillnad på fransarna. De har samma längd och kvalité som när jag var liten :)

Vad gäller ögonfransböjare så måste man tänka på att alltid böja ganska löst och inte trycka allt vad man har. Värmer man upp böjaren lite (typ med en hårfön) så är det lättare att böja fransarna. Sedan ska man alltid byta ut gummisakerna innan de börjar bli slitna, för bildas det glipor i dem så kan fransarna kapas.

[Eleya]
0

Det skadar ögonfransarna om du böjer dem med tång och ifall du råkar sova med föregående dags maskara, då slits fransarna snabbare.

De växer inte heller alltför snabbt, fransarna lever ungefär 4-6 månader och tar iaf 1-1,5 månader att växa ut till sin fulla längd. Men eftersom man tappar flera hela tiden märks det oftast inte.
Jag har heller inte upplevt att man kan få  dem att växa ut snabbare med olika oljor och medel.

RebeccaG
0

Det enda som "sliter" på mina fransar är huvudkudden😂

Jag har märkt att jag sover mest på vänster sida, d.v.s. vänster sida av nyllet ner i kudden. Vänster öga har betydligt kortare fransar än höger öga😛

Mascara har jag nästan varje dag, böjer dem gör jag med men det verkar inte göra ngn skillnad😊
Däremot när jag testade fransförlängning - DET slet på fransarna😐(så håller mig till mascaran)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

JMax
0

Att böja kan skada fransarna men inte mascaran, det som kan hända är om du inte tvättar av mascaran och sover med det och gnuggar ögonen, då kan fransarna brytas av. Det har hänt mig och är inget roligt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[erikam]
0

Som ovan skriver, att böja (vilket görs när man använder mascara) skadar fransarna mer eller mindre i längden. Var försiktig när du tar bort sminket och gnugga inte för hårt på fransarna. Det är bra att låta både hud och hår vila ibland, att inte sminka sig när man är hemma är bra. Då får huden luftas och även fransarna får vila från allt "stryk" och alla produkter ibland.

Flöffo
0

Tack för svaren. 🙂

//Flöffo

Dipsie'n'Poo
0

Mina var bara mer böjda och fina av sig själva. Men jag slutade med mascara och mina fransar är plattare o lite mer klumpade :(

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta