Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 1402 ggr
[Panama]
0

Farligt smink på Tradera?

hej! Jg har precis köpt Bareminerals prime time original primer på Tradera för 200 kr  superbilligt!

Tror ni att det kan vara farligt att använda denna?? Har läst massa artiklar nu om att det säljs farligt smink på bland annat Tradera.

Någon som har köpt denna på Tradera kanske?

[Tilde]
0

Är det äkta så är det ju inte farligare än om du köper i affär. Vet inget om det "farliga sminket" på Tradera, men kan tänka mig att det är produkter från Asien som kanske inte är godkänt i EU eller liknande.

_Alicia_
0

Alltså sminket från Tradera, det är jättemånga personer som säljer, inte bara ett företag.

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

EvaLuna
0

Jag skulle vara lite försiktig om nån säljer smink jättebilligt. För ett tag sen va den nån som sålde kopior på make up på bl a Tradera. De va tillverkade i Asien & står då inte under nån som helst kontroll. Ibland kan de nog innehålla sånt som inte är helt lyckat att använda på hud, nära ögon etc. Man kan ju undra hur nya produkter kan säljas för typ halva priset. Antingen är det häleri eller kopior

[Panama]
0

mm undrar det… men har kollat på BareMinerals hemsida från England och där säljs deras primer för ca 20 dollar så då kanske det är äkta ändå… jag köpte primern för 200 kr så. och säljaren kom från england..

[Tilde]
0

#4 200 dollar är mindre än 130 kr, så förmodligen är den inte fake när den var dyrare än originalpriset. :)

[Panama]
0

Det har du rätt i :)

Har googlat runt på nätet och hittar ingenting om att det finns piratkopierade primers från ID. Däremot står det massor om att oäkta mineralpuder från ID säljs lite överallt .

Får väl testa en fläck på armen och sova med det så märker jag ju om det händer något ! 

Jo! Du som har sån fin hud ; vad använder du för bas? Tjuvkollade på din blogg

[Panama]
0

0:)

[Panama]
0

Fick hem primern idag ! Förpackningen var öppnad och trasig , som att någon öppnat den flera gånger.. verkar skumt då säljaren hävdar att hon köper produkterna direkt från BareMinerals i USA … hm..

[erikam]
0

Farligt vet jag inte men jag skulle aldrig köpa skönhetsprodukter från sidor. Förutom webbshoppar som kicks.se osv. Av okänd anledning finner jag det äckligt och dessutom litar jag inte helt på sådan försäljning.