Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 4076 ggr
[Älskamig]
0

Jeans som sitter bra

Hej,

Jag är en tjej på 154 cm som har problem när det handlar om att köpa jeans. Jag skulle vilja köpa lite jeans nu inför hösten. Men har ingen aning om vart jag ska vända mig till för butik, för att köpa jeans som sitter bra. Jag förstår inte hur ni, och alla andra där ute, gör när ni köper jeans? De sitter tajt och snyggt … Men så fort jag köper, är de för långa… jag syr/viker upp och de blir lösa vid vaderna. :/ Skit tråkigt. Aldrig haft ett par byxor som sitter riktigt snyggt. 
Jeanstights är lite tråkiga, tycker jag, tyvärr :/

Får 900 kr nu den 27e, så hade gärna velat veta en bra affär som inte säljer allt för dyra jeans, och som sitter bra.

Charlott_
0

Vart köper du byxer annars? :S

Gina har ju storlekar och längd. Du går ju kolla på lappen.
När jag sydde ett par byxor så blev dom inte slappa nere vid vaden, de handlar om TEKNIK ;) du kan ju inte förtsätta att sy rakt om du vill ha dom tighta, du måste sy smalare om du färstår? :)

[Älskamig]
0

#1: Det är olika. Har ärvt mycket utav syrran (hon har samma storlek som mig, 34) … Kommer från både HM, Vero Moda o så… Har nog ett par från Ullared med, men de är kassa :P

fidojunior
0

Jag är kortare än dig och Lisa-jeansen från Gina Tricot sitter bra på mig (viker upp inåt längst ner). De sitter tajt hela vägen men känslan är inte så. Jag kan böja mig och sätta mig på huk utan att det känns obekvämt. Har två par, funderar på att köpa ett till som reserv. 

Du kan alltid vända dig till en skräddare som syr upp och in byxorna men det kostar ju lite grann om man inte kan själv. 

Ett tips är att man som kortare kan använda byxor som för normallånga är lite kortare, till ankeln. Har två par sådana byxor från Vila, fortfarande lite för långa för mig dock men inte alls lika mycket som vanliga byxor. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Charlott_
0

#2 Men gå in till en riktig jeans butik och fråga efter hjälp. Så hjälper dem med måttet funt midjan å längd på dina ben. För de borde dom göra. inte för att jag gjort de, Men de är Service de handlar om ;)

[Älskamig]
0

#3: Jag ska kolla de jeansen, tack för tipsen c: 
Vet du om de har ankelbyxor på typ Gina? 

#4: Mjo….. Vet inte vad en riktig jeansbutik är för nått dock x)

sofie
0

#5 "jeansbutik" kan vara JC, Carlings, Levis mm. Dom brukar ha den servicen att dom syr upp byxor åt kunderna

[Älskamig]
0

#6: Fast är det inte bara sådana byxor man köper i butiken?

fidojunior
0

#5 Har inte sett några så vet ej.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

ella99bella
0

Har du provar dr denim jeans?:)

Mvh/Ellen<3Glad

HilmaN
0

carlings har alltid varit bra för mig. lite dyrt dock så brukar oftast bara kunna köpa när det är rea… men på alla affärer jag varit på så har det varit personal som kunnit sina byxor ;) (bland annat i göteborg, stockholm, uppsala…. mfl.) 

min favoritbutik!

ettlitetalias
0

Om du handlar via internet så kan jag rekomendera ASOS petite-avdelning! http://www.asos.com/Women/Petite/Cat/pgecategory.aspx?cid=4177&via=top

Kläder för oss som är kortare än 160cm 😃

Odd
0

Fan va mycket tjejer har att välja på! Helt omöjligt att hitta byxor som sitter bra när man är kille och 1.60 =/

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Mickis1994
0

Testa Dr Denim jeans. Beställ från deras hemsida annars finns dom hos Salt butikerna.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Älskamig]
0

#11: Gud, toppen! :D Ska kolla .. Har fått ett rabattkort, så att så fort jag får pengar tänkte jag beställa därifrån m. min rabatt! :D Har du beställt där ifrån och tyckt att dina byxor passat och suttit fint?

ettlitetalias
0

#14 Jag köper jättemycket därifrån :) Har alltid varit nöjd!

[Älskamig]
0

#15: Så de jeansen sitter tajt ner till med?

ettlitetalias
0
Revolt
0

Hur gick det med jeansen? :) vilka köpte du?

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

[Älskamig]
0

Jag köpte från Carlings. Plenty heter dem, svarta. :) Jeansleggings typ, men sitter toppen och rekommenderar dem verkligen.

Revolt
0

Aha det vart dr denim? :) Jag är oxå kort, ca 156 o alla dr denim jeansen är ju tyvärr lite väl långa men de sitter så tight o bra så de blir ju inte alls fult där längst ner vid benen :) Jag har typ massvis med dr denim jeans, bästa som finns!

Saprey
0

#12 jag är också 1.60 men dock tjej. Om du har en JC butik nära dig så kan du gå dit och leta bland mans avdelningen. Jag är helt säker på att de syr upp byxorna åt dig där för de gör de alltid åt mig❤️❤️

Odd
0

#21 Vi brukade ha en JC butik där byxorna på barnavdelningen passade bra, men de hade inte tillräckligt många kunder så de var tvungna att stänga ner 😕

Problemet är att jag är någorlunda proportionerlig (konstigt klagomål 😂) och ligger någonstans mellan barn och vuxen storlekar, så även om jag syr upp dem känns de för vida runt benen och långa i grenen. Har testat slimfit men då svänger de in och sitter tätt runt vaden, vilket jag inte tycker jag passar i. Lee brukade ha en model som satt perfekt, men de säljs inte längre, tänkte att jag skulle kolla runt lite i en del secondhand affärer vi har i stan.

Clementinbarn
0

#22 Jag är tjej men jag hittar aldrig några byxor som är perfekta för mig heller!
För långa, för vida i benen, för smala! Alltid är det något! 🙂

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Odd
1

#23 Vi är helt enkelt för snygga för byxor! 👍

Clementinbarn
0

#24 Haha, så måste det ju vara! 😃 
Att jag inte har tänkt på det förut 😛

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[Älskamig]
1

Dr.Denim var toppen! Kommer fortsätta köra på dem.

Revolt
0

#26 ja de är underbara!👍