Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 624 ggr
Anonum
0

Börja?

Hej!

Jag är en 12 årig tjej som aldrig har varit särskilt intresserad av smink/kläder. Men på senare tid så har jag intresserat mig allt mer. Älskar att kolla på sminkvideor på Youtube o.s.v och vill verkligen sminka mig jag med. 

MEN jag kan absolut INGENTING om smink.. Jag vet vad en Mascara är annars har jag noll koll på vad som finns och vad tusan man använder det till. 

Såå. Nån som vet vart man kan lära sig?

Skulle även behöva noppa ögonbrynen, men jag har hört av både systrar och en vän att det gör väldigt ont. Har själv aldrig testat men har ju dragit lite löst i ögonbrynen med fingrarna ibland och det gör ju s*it ont.. Så finns det nåt sätt att Noppa så att det inte gör ont? UTAN att köpa något. 

Och vilken form ska ögonbrynen ha?

[Tilde]
1

Att noppra ögonbrynen gör endast ont de första gångerna, sedan blir man van. För mig för det inte alls ont nu, men jag nopprar de knappt (endast om något strå växer lite utanför eller liknande). Egentligen borde du be någon kunnig om hjälp, för det är lätt hänt att man nopprar bort för mycket om det är första gången.

Jag föreslår Linda Hallberg på youtube, BangerBeauty heter hon där. Hon pratar på svenska och har grundvideos om hur man lägger en snygg bas eller fixar snygga ögonbryn, osv. 🙂

Jag tycker dock att du ska börja väldigt simpelt. Du är fortfarande så ung, så jag tycker inte du ska börja med foundation än såvida du inte har väldigt ojämn eller finnig, etc. hud. Du kan lika gärna täcka över röda prickar med en liten concealer. Mascara är nog också det enda jag tycker du ska börja med - det tar också tid att hitta en bra appliceringsmetod! När du känner dig mer van vid smink kan du ju alltid köpa på dig mer. :)

[rumelle]
0

Jag har aldrig lyckats vänja mig vid att plocka ögonbrynen. Det gör lika ont varje gång. Plus att både ögon och näsa börjar rinna och så nyser jag alltid av någon anledning. Visst har man lärt sig att stå ut med det, men inte är det kul.
Har dock nyligen stött på "eyebrow threading" och det var helt underbart i jämförelse med att plocka med pincett. Det gör inte alls lika ont och man får med flera hårstrån med en gång, så det går betydligt snabbare. Jag har superljusa ögonbryn så om jag inte får rätt vinkel på ljuset (vilket är nästan omöjligt) så ser jag knappt att få tag i stråna med pincetten. Men med tråd är det så mycket enklare! Finns massor av videos om det på Youtube. :)

yoanna
0

Noppa ögonbrynen är inte det minsta roligt, jag brukar raka dom försiktigt där det behövs. Tyvärr så är det inte så lätt som man hoppas och jag har själv vart med om flera gånger när det blivit fel och man vill inte ens visa sig ute då. Men det är som med allt annat, man lär sig (och då är det mkt bekvämare än att noppa) 😉

Felliiis
0

Jag rekommenderar verkligen inte att du börjar sminka dig ännu… Iaf inte dagligen med mycket och täckande smink. Började använda foundation dagligen när jag var 12 år och det ångrar jag riktigt mycket nu då min hy har blivit riktigt dålig. Mascara och grejer är ju lugnt men foundation rekommenderar jag inte att du använder dagligen.

Noppra ögonbrynen gör ont men vill man vara fin får man lida pin 😉

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Madde_Warrior
0

Mascara är okej när man är så ung men precis som andra redan sagt är det onödigt med foundation och så .. Förstör bara huden 

Skulle säga samma sak om att noppra ögonbrynen 
Dels då så kan det göra ont beroende på hur känslig man är
OCH så kan faktiskt håret sluta växa om man nopprar dem för mycket .. och när det händer så brukar man ångra sig

Better than a thousand hollow words is one that brings peace