Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 4041 ggr
[Panama]
0

foundation för rosa eller för orange!

Dagens (ilands) problem :

söker en foundation och behöver era tips!

Jag är nordiskt ljus i huden UTAN att ha en rosa underton och det verkar vara omöjligt att hitta rätt nyans då de flesta ljusa foundations tydligen går åt det rosa hållet.. ( blir knallrosa på mig) 

Alla foundations som jag har testat hittils är antingen för Rosa ELLER så är dom alldeles för orangea istället . De har för mycket rött pigment i  sig helt enkelt.

Finns det inga foundations som är helt neutrala i tonen?

Har frågat på kicks men då verkar det bara finnas knallgula som alternativ .. :/

KKevingothe
0

Hej! Jag har ett tips på en foundation och en länk här! http://m.chanel.com/mt/www.chanel.com/en_US/fragrance-beauty/Makeup-Foundation-VITALUMIÈRE-91101 Denna i nyans "Naturel" är helt neutral i tonen, varken orange eller rosa underton för den är helt neutral i undertonen! Denna är hur bra som helst så den är värd att du testar skulle jag säga!

[Panama]
0

funkar den på en väldigt ljus hud?:)

[Tilde]
0

Vad har du för färg på undertonen då? :) Du kan ju inte vara kritvit i ansiktet liksom. Du borde kunna gå till Kicks eller annan affär och få hjälp med att hitta en perfekt foundation. Fråga dem vilken de tror skulle passa dig, istället för att fråga efter en neutral foundation. Testa sedan på käkbenet om den matchar, eller i alla fall är väldigt nära din naturliga färg (100% likt är i princip omöjligt att hitta när man är ljus i hyn och varken har mycket rosa eller gult). 🙂

[Panama]
0

Jag är väldigt gultonad på hela kroppen och på käklinjen och i pannan ..  i resten av ansiktet har jag mild rosacea så det är svårt att hitta någon som matchar  :S

KKevingothe
0

Det beror kanske på vad man tycker är väldigt ljus hy En nära vän till mig köpte denna och passade henne perfekt eftersom hon inte hade några direkta undertoner och hon har ganska ljus hy.

[Tilde]
0

#4 Jaha! Hmm, ja antingen kan du ju försöka blanda två olika foundations för att få fram rätt nyans, eller som sagt fråga någon utbildad vad de tror skulle passa. 🙂 Är själv väldigt ljushyad nu på vinterhalvåret och har jättesvårt att hitta en foundation som inte blir för mörk på mig… 

Fit me foundation i 110 ska vara väldigt ljus! Från Maybelline :) Den ska nog jag själv testa i alla fall.

KKevingothe
0

6- Det känner jag igen mig i att ofta när jag provar en foundation så är den ljusaste för mörk! Jag köpte en som nästan är lika ljus som min hy och det var en Loreal "Vanilla" tror jag den hette

[Tilde]
0

#7 Fit me foundation i 110 Porclean ska vara ljusare ser det ut som :) Lite oliv-aktig i basfärg ser det ut som, men väldigt svagt så jag tror vem som helst som är ljushyad kan använda den. Jag köper den nog den kommande veckan för att testa. 🙂 Har nu samma i 115, men den är lite för mörk just nu, haha

KKevingothe
0

8 - du får skriva i denna tråd hur den är efter du provat den :)

[Tilde]
0

#9 Ska försöka komma ihåg att göra det 😃

KKevingothe
0

10 - Den jag köpte hette Loreal True Match Foundation : Vanilla Rose Den är bra i färgen men så sjukt rinnig så är ändå besviken efter 170 kr…

[Glitterregn]
0

Jag har provat Fit Me 110, den passade bra då jag är väldigt ljus men den la sig som en yta och smälte inte alls ihop med min hud. Blev väldigt besviken.

[Tilde]
0

#12 Jaså? Jag har 115 nu och tycker den är superbra förutom att den är lite mörk/orange på mig. På mig smälter den fint in, men jag lägger alltid på ett lager puder uppe på för att jämna ut och såklart så foundationen sitter.

[Glitterregn]
0

#13 Jag har alltid ett bra puder också men den var lite för rinnig och la sig på varenda lilla skinnflik (har torr hud på kinderna) och den ville helt enkelt inte smälta in.

[Tilde]
0

#14 Jaha :/ Mjo det är nog olika för olika hudtyper. Jag har en "normal" hudtyp, varken torr eller oljig.

catcult
0

NYX HD foundation i färgen "01" tror jag skulle passa dig perfekt! Ger semimatt-finish, håller bra, ser helt sjukt bra ut på kort och är väldigt ljus med lätt gul underton. I flaskan ser den mycket mörkare ut än den blir på ansiktet, jag är verkligen likblek och den passar perfekt!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Panama]
0

Oo tack vad snällt den ska jag genast googla på :)

[Panama]
0

Vart köper man den? Hittar inga svenska sidor :/

catcult
0

Jag brukar köpa den på cherryculture.com men den finns på beautyjoint.com och ebay också, köp den där den är billigast för tillfället. :)

Åh, såg att den fanns på en svensk sida nu också, det gjorde den inte när jag först upptäckte den. Finns på bangerhead.se för lite över 200 spänn.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Jojaton
0

Mac ska ha några neutrala färger på sina foundations, de finns hos vissa Kicksbutiker. Ett billigare alternativ är Tikei, de har mineralfoundation i fyra eller fem olika toner, och varje ton har 8 nyanser. Du kan beställa prover för 10kr/st så kan du enkelt testa om det finns någon foundation som passar :)

Johanna - Instagram