Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettshopping
Läst 554 ggr
Emelieeliesersson
0

Problem med jackor

Hej! Eftersom att vintern inte riktigt kom när den skulle har jag letat och letat efter lättare jacka, eftersom min nuvarande jacka är anpassad för minusgrader haha. Mitt problem är iallafall att alla är för korta i armarna. På t.ex. H&M måste jag ha XL för att ärmarna ska passa, men "runt om" behöver jag S/M. Så tänkte höra med er med långa armar köper jackor :)? /Emelie

[rumelle]
0

För mig passar sällan något annat än XL då jag är över 180 cm lång. De får hellre vara lite pösiga än för korta i ärmarna och över axlarna. Om jag vill ha en mer figursydd jacka ser jag till att hitta en där man kan kan dra åt midjan.

mimåne
0

Jag har också detta problem! Till min kropp så skulle jag behöva ha en jacka i xs. Men armarna skulle behöva storlek L. Samt att jackor är så himla korta! Eller mega långa!

Jag förstår inte hur alla andra kan ha så snygga jackor, och vart dom hittar dem…

Medarbetare på akvariefisk ifokus

JMax
0

Har samma problem jag, är 180cm lång och armarna är längre än vad de mindre storlekarna tillåter…Svårt att hitta snygga tajta jackor, tröjor, skjortor m.m

Har faktiskt hittat ett par jackor och kavajer på Vero Moda.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!