Äkta päls
Någon som vet hur man kan ta reda på om det är äkta päls i ett klädesplagg? :) Har en pälsväst här hemma som jag fick av en släkting, det är bara det att alla lappar och så är avklippta, så jag har ingen aning om material eller så.
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Hoppas det inte är äkta! :O
Hur känns de? Känns de väldigt mjukt eller känns de sträft/plastigt?
blås på den, delar sig det och är det luddigt inuti?
Mvh Shy och Hannah
#2 vad spelar de för roll ?
Fråga dina föräldrar?
#5 Tyvärr så låter det som äkta päls. Stödjer själv inte dej branschen, usch så hemskt! :(
#7 Släng den :D
Hur menar du? ''vad ska man göra när de redan är dött'' låter som det är okej att köpa och bära päsl ändå eftersom de ändå va dött.
Nej, det var absolut inte så jag menade. Man borde inte producera nya pälsar över huvud taget, men vad ska man göra med de som redan finns? Ska man kasta dem bara för att man inte bör tillåta päls? För om det är så så känns det mer grymt än att bära pälsen och använda den. För då dog inte djuret helt i onödan, känns ju synd om man skulle döda djuret, ta pälsen och sen kasta den för att det anses dåligt att bära päls.
Men ja, alla tycker vi olika.
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Sitter pälsen fast på läder eller på tyg? Är pälsen väldigt mjuk och känns syntetisk snarare är lite strävare och äkta? Hur luktar det?
Jag hade inte slängt den, hellre använda den trots att det är äkta och man är emot det. Djuret dog ju helt i onödan om pälsen inte används liksom.. :/ Så länge man inte köper äkta päls så är det ju inte att stötta industrin..
#10 Nä men är man emot de så borde man ha dåligt samvete av att bära äkta päls, det hade jag haft..
#9 Du bär den fortfarande och de enligt mig är att också stödja den branschen..

Låter helt klart som äkta päls tyvärr :(
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!