Vad tar ni bort sminket med?
Vad använder ni för att ta bort erat smink?
Till ögonmaken använder jag en av Niveas remover för ögon, jag dränker en sån där rund bomullspad och torkar av mascaran. Dock får jag aldrig bort riktigt allt så jag funderar på att byta till något annat märke. Till resten av ansiktet använder jag en gel från Nivea som funkar jätte bra, tar bor smink & rengör toppen!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Neutrogena Oil free Make-up remover använder jag. Tycker den fungerar skitbra faktiskt!
Annars brukar jag använda sminkborttagningsservetter - från Nivea tror jag…

Mvh Stephanie 

Nivea cleansing wipes nånting, rengöringsservetter. Tycker dom är skitbra! Funkar till hela ansiktet.
/Christine
Jag brukar ta bort ögonsminket med babysavetter och tvättar sedan ansiktet med en rengöringscreme från Biotherm.
Tvål och vatten
Funkar kanske inte så jättebra, men det duger 

Tvål och vatten. Jag tkr att det funkar bra för att jag har så fet hy. Och så känner man sig alltid så ren och fräsch när man har tagit bort sminket med tvål. ^^

använder niveas remover för vattenfast mascara på ögonen, funkar skitbra om man fuktar ögonen lite först och sedan låter den sitta i typ 20-30 sek och sen torkar bort, för mig iaf ;) och någon typ olivmousse från apoteket till resten av ansiktet. riktigt nöjd med båda för att vara så billigt!

Vardagssminket går bort med varmvatten.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag har ett par jätte smarta "näsdukar" som man har i en återförslutnings bar förpackning.
De är redan blöta av remover vätska så det är bara att ta en.
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!

Är otroligt dålig på att ta bort sminket på kvällen, så det brukar bli tvål och vatten i duschen på morgonen.
Har använt några olika sminkremover men tycker att antingen blir huden för fet eller för torr, så jag använder hellre tvål och smörjer in ansiktet efteråt.

vanligt vatten om jag är lat. mary kay make up remover om jag orkar. har även ansikts lotion i mary kay som funkar toppen efteråt.
Vichy ansiktstvål, den gröna för fet hy. Sedan ljusgröna tonicen.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
Jag använder clinique tvålen, den är bra :)
/Moonchild89 👻
Jag använder vanlig olivolja. :o) Eller mandelolja om jag har det hemma(luktar godare). Det är det bästa jag provat att ta bort smink med! Bättre än Lancômes. :o)
#14 Oj, det låter smart, det måste jag testa någon gång :) Olivolja ska väl också vara bra för hyn har jag för mig. Vad är mandelolja och hur får man tag i det?
/Moonchild89 👻
Mandeloljan pressar man ur från mandlar, jag brukar välja den kallpressade och gärna ekologisk då väldigt många miljögifter är fettlösliga. Jag köpte mandeloljan på en av Crearomes butiker. :o) Men det finns även på nätet ex. Bodystore.se
Det jag gör är att blöta ansiktet och ögonen med vatten och sedan tar jag lite olja på en pad och stryker bort sminket. Sedan sköljer jag med mer vatten och torkar bort oljan och vattnet med en handduk. Oftast sminkar jag bara ögonen. :o)
#16 Okej, tack för infon! ;D jag ska nog testa, det verkar bra. Gillar allt som är naturligt inom hudvård.
/Moonchild89 👻

intim tvålen fr apoteket.jätte bra

Jag ska med prova oljan nån dag, ju naturligare desto bättre!
Tar bort eyeliner och mascara med några billiga pads från hm, i såndär rosa burk.
Sen tvättar jag bort foundationen och resterna av mascaran med en tvål från The Body Shop

Jag brukar ha sånna pads som man bara tar upp ur en burk och sen slänger. När jag använder det från apoteket till ögonsmink så ser jag ingenting på typ 30 sekunder. Ser bara helt vitt :S Men sen efter en stund så ser jag bättre och bättre.

jag försöker att handla min make up removers ifrån butiken Lush. Sminket tvättar jag rent med en "tvål " som tar bort finnar, Sedan baddar jag huden med tee tree olja och sist smörjer jag in ansiktet med en kräm som heter Enzymer.
Dock så andvänder jag smink ansikts servettet, de är tvvärr inte ifrån affären Lush.

#22 Vad är det för märke & pris på "tvålen"? =) Du är ny här förresten va? Välkommen 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hej hej,
Jo, jag är ny här. Tackar så mycket :)
Tvålen som jag använder heter Frech Farmacy och kostar 69 kr/hg. Alla deras lösa varor säljs i löspris.

#24 Hoppas du ska trivas, tveka inte att höra av dig om du undrar något! Förresten så pågår just nu en tävlning här inne på sajten, här hittar du den 
Jenny

loreals för vattenfast smink. fungerar asbra! behöver inte gnugga alls för att få bort vattenfasta mascaran :D

Änglamarks balsam

Brukar bara vaska av det i duschen, annars Niveas for vattenfast mascara om jag har fest-smink eller sa.
// Amanda
Använder någon sminkborttagning från märket Garnier :)
Helena Rubinsteins Complete eye make-up remover för att ta bort mascaran och md Formulations (i.d.'s hudvårdsmärke om jag har fattat det rätt) facial cleanser för resten.
Mary kay eye maku up remover är super bra. Sen så finns det en wash kräm efteråt i mary kay som jag nu inte kommer ihåg vad den heter,
Dom är superbra och jag tycker att hyn blir märkbart finare utav washen.
Använder Niveas cleansing wipes för torrare hy och de funkar jättebra! Fungerar till hela ansiktet och vattenfast smink går bort med lite mer gnugg också. Oj, såg nu datumen, haha.
Jag använder en ansiktsrengörningsgel från L'oréal till både ögonen och huden. Står egentligen på att man ska undvika att ha den vid ögonen, men jag tycker det fungerar bra 🙂
Jag använder olivolja eller en make-up remover från Yves Rocher. Olivolja skulle jag verkligen rekommendera. Det är ju billigt också. 😉
Olivolja blandat med diskmedel är också väldigt bra för att rengöra sminkborstar då diskmedel är bakteriedödande och tar bort smuts och fett medan olivoljan gör penslarnas borst mjuka och fina igen. Ha inte den blandningen i ansiktet bara. 😂
det jag använder är våtservetter för att ta bort sminket med, det finns med märket nivea också och funkar jätte bra! finns att köpa överallt och kostar ungefär 30 kronor för 20 stycken våtservetter :) samtidigt rengör man ansiktet och med tiden så blir huden lenare och renare! hoppas det hjälpte :)
Använder alltid våtservetter som är gjord för att ta bort sminket, förutom i duschen då använder jag en grön från Garnier tror jag..:)
Har just nu Niveas servetter för att jag inte kunde åka på dollar eller öb för att köpa gunrys. Gunry är bäst tycker jag, 10:- och är jättehärliga tycker jag, vissa servetter kan kännas torra fast de är nyöppnad :/ Nivea och andra märken är lite dyrare men fungerar ju också bra.
Tvål och vatten. Fungerar bra mycket bättre än de sminkborttagningsmedel jag provat tidigare. Dessutom billigare.
Jag använder mig av Estelle & Thild's Cleansing gel till hela ansiktet, och försöker få bort så mycket som möjligt av ögonmaken. När det är klart kör jag på ansiktsvatten från Estelle & Thild och kör lite extra vid ögonen så allt smink verkligen går bort. Sen är det klart :)
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Jag använder vanlig olivolja och varmvatten.
Har testat en massa och inte varit helt nöjd förrän jag testade ACO's sminkborttagning. Det är en blå flaska med pump som köpts på Apoteket för typ 150 kronor, jag har haft min sedan januari nu så den räcker länge!
Det är sminkborttaning och ansiktsrengöring i ett och det blir inga svarta språk efter mascaran runt ögonen efter. Den är jätte skön och man behöver bara lägga på en ansiktskräm efter. Inget ansiktsvatten eller rengörande krämer behövs!
Vatten. . . Sminkservetter. Har jag mycket smink använder jag en oljebaserad sminkborttagning i form av pads.
Sminkservetter från gunry (?) till ansiktet, och nån kräm från nivea till ögonen.
Tycker inte om sminkservetter på ögonen, för mascaran försvinner ju inte, man gnuggar ju bara av ögonfransarna :s

Kör alltid med olivolja, och min hy har faktiskt blivit fantastiskt mycket bättre sedan jag började med det! Köper gärna extra virgin och ekologisk, känns naturligt och bra för huden!^^
#38 Håller helt och hållet med dig! Med tvål får man bort allt, vilket jag tycker att man inte får av sminkborttagning.. Dessutom så svider inte tvål lika mycket som många rengörings och sminkborttagnings produkter gör :)
#38,45 vad är det för tvål ni använder?
#46 Vanlig handtvål använder jag iallafall :)
Jag har några aloe vera-sminkborttagningsservetter som jag köpte på Ullared för typ 6 spänn, som funkar jättebra. De svider inte alls, och jag är oerhört känslig och tål i princip inga sminkborttagningsmedel. Tvättar med vanligt vatten också för att verkligen få bort allt!
Johanna - Instagram
Jag sköljer bara av allt med varmvatten och ansiktsvatten så går de bort.
Jag tar aldrig bort det. :o
#50 man kan få alergiska utslag om man aldrig tar bort det.
jag avänder aleo vera servetter från gunry sen tar jag pand och vaten lite extra på ögonen.
Jag använder mig av kokosolja eller mandel olja. Billigt bra och naturligt. Samtidigt som det tar bort sminket återfuktar det hyn så det är som en all in one produkt. Använder kokosoljan eller mandeloljan till hela ansiktet. Det finns en massa plus med använda kokosolja eller mandelolja men framför allt så behöver man inte en massa olika produkter till en och samma sak. Använder man vanliga produkter så får man ju oftast använda två olika produkter en till ögonen och en till resten av ansiktet. Så man sparar ju pengar och utrymme :)
Dessutom har jag märkt sen jag började använda kokosolja så har mina ögonfransar växt , det är ju också ett plus.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Apotek och hälsokostaffärer brukar ha mandel och kokosolja
Garnier 2in1 makeup remover. Pure active. Älskar den! Använder lösfransar ibland så för mig är den som gjord och underbar!
Iiih vad jag ryser när jag hör tvål och vatten. (inte till ansikteeeet!! ajajaj). Nåväl, vissa kanske kan tåla det men inte bra i längden ;) Men jag med atopi så hade jag sett fruktansvärd ut, hujja.
Det finns en jättebra från The body shop faktiskt. Camomille något, det är som en stor rund platta med ett stort skruvlock. Den är underbar, rensar bort allt jättefort och återfuktar huden ordentligt. :)
Jag använder först en borttagning till ögon & läppar från loréal paris(hur det nu stavas heh), till att ta bort mascaran & ögonbrynspudret med. Sedan tar jag rengöringsservetter, tror att de också är från loréal paris men är inte helt hundra. Tycker inte att den tar bort mascaran så bra dock, trots att den är till hela ansiktet. Men men, den är bra till att ta bort det andra, så jag är nöjd ändå. ^^
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
#53 Kokosolja kan du köpa i de flesta butiker Ica, coop , hälsokostaffärer. Jag köpte min på Ica för 42 kr om jag nu inte minns helt fel , räcker hur länge som helst i och med att lite räcker långt. Se bara till att du köper den kallpressade ekologiska kokosoljan.
Mandeloljan köpte jag på apoteket men den finns även i hälsokost affärer.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
Jag tycker vatten är väldigt bra!! Finns och köpa överallt bland annat i mat butiker m.m 😂
Mvh Shy och Hannah
Olivolja som jag sedan tvättar bort med Maria Åkerbergs Olive cleanser. Återfuktar med MÅ Face lotion. Perfekt!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Tar bort smink vid ögonen med Niveas eye makeup-remover.
Och till resten av aniktet använder jag oftast någon cleansing milk/cleansing toner från nåt riktigt märke, typ Biotherm eller Clinique.
De himla dyra men jag har känslig hud så vill ha något ordentligt till ansiktet, utan massa billigt skit.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
#61 Så du menar att Nivea inte är ett riktigt märke? 😂 Nej men jag förstår vad du menar, lät bara lite konstigt. :P
Jag använder faktiskt Aco sminkborttagning för ögonen och sedan har jag en sminkborttagning/cleansing från Oliv naturell - den är faktiskt superbra och tar bort ALLT smink.
#62 oj hahaha där uttryckte jag mig verkligen konsigt…hahaha Nivea är verkligen ett riktigt märke! Jag menade ett dyrare märke 😂
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Jag använder Mac cleanse off oil I hela ansiktet och ögonen behövs det använder jag nivea makeup remover (den dubbla) på ögonen enter det. När jag gjort detta börjar jag med min vanliga Hudvårds rutin :-)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Varmvatten kör jag med. Har inte hittat någon borttagning jag inte får allergi av, så varmvatten blir det! :)
Oftast en sminkborttagning från Mary Kay, kommer inte ihåg exakt vad den heter. Sååå gryyym. Tar bort allt direkt! Använder ibland Loreals remover för vattenfast smink, funkar också helt ok. Tar sedan bort basen med en cleanser från Neutrogena innan jag börjar med resten :)