Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmycken
Läst 2674 ggr
[Glitterregn]
0

Svullna örsnibbar

Hej! Jag tog hål i mina öron för kanske fem år sedan. När jag sätter i örhängen svullnar mina örsnibbar upp och blir varma, när jag sedan tar ut dom så lägger det sig efter en stund. Tycker att detta är så konstigt eftersom jag tog hålen för flera år sedan, jag är jätteförsiktig när jag sätter i dom och rör dom inte förens jag ska ta ut dom. Vad kan detta bero på och vad kan jag göra åt det?

[rumelle]
0

Om du inte har örhängen i speciellt ofta är det inte ovanligt att det blir lite irriterat när man sätter i dem igen. Det kan även vara möjligt att du har kontaktallergi mot något matieral i örhängena. Blir det samma sak om du har örhängen i rent guld eller i titan?

linn8
0

Jag fick oxå så tills jag började använda örhängen hela tiden (små så att man inte fastnar) av titan:)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Tilde]
0

Kanske är en allergi? Jag får alltid så om jag har örhängen med nickel i (typ billiga från Glitter eller H&M). Jag har fyra hål och tog de första som 10-åring (är nu 22) och de senaste för ca 4 år sedan.

Nu använder jag endast äkta guld/silver eller nickelfria från exempelvis Snö of Sweden eller Pilgrim. 🙂 Dessa ger mig aldrig problem!

[Glitterregn]
0

Jag har fått för mig att man får utslag om man är allergisk mot tex nickel. Jag märker ingenting alls av halsband, armband osv. Mina öron kanske bara är ovana att ha örhängen i. Borde jag ha örhängen mycket oftare och prova om det hjälper eller ska jag byta till titan/silver?

[Tilde]
0

#4 På andra ställen på kroppen verkar det bli utslag på huden, men just örhängen verkar göra öronen svullna och röda.

[erikam]
0

Kanske överkänslig. Det finns billiga smycken på Glitter som är i äkta silver, man behöver inte köpa från de dyrare märkena. Prova det, mina öron blev bättre direkt när de fick äkta smycken.