Fråga om Niveas porplåster
Har en fråga om Niveas porplåster till er som använt/använder dom, hur lång tid tog det för er innan ni märkte skillnad? När jag använde det i tisdags (det var första gången) så stack det upp små saker som såg ut som streck från plåstret, är det porerna som åkt av?
"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."
- Paul Walker
Porerna tillhör huden, så dom kan du inte få loss ;) Däremot skiten i dom, även kallat pormaskar. Min erfarenhet är dock att det bara är lite smuts som följer med. Resten blir kvar.
#0 pormaskar, gulaktiga i färgen…
Om man håller på för mkt med dem och på fel sätt kan man få fula ärr, som blir synliga långt senare… så håll inte på för mkt… tvätta händerna ofta, duscha ofta, byt sängkläder och handduk ofta… och gå till hudterapeut vid svåra acneproblem, alt ha någon döljande salva på, men kläm inte så mkt och greja
Jag klämde mkt och höll på med mkt olika medel, idag har jag rätt ful hy… med ärr hit o dit… så jag vet…
Grodan, en pormask får man i en öppen por och de är svarta pga pigment (melanin) som oxiderat och pga talg. Stängda porer är vita.
Hera, jag vet. Dock är de endast svarta längst ut. Inte hela masken är svart.
Men det jag ville säga är att man inte ska hålla på så mkt med pormaskar eller acne i ansiktet. Ansiktet är ditt i många år framöver, var rädd om det!
4 det beror på att endast delen som möter syre oxiderar. Att använda sådana plåster är ingen fara. Det farliga är när man försöker klämma ut en pormask. Klämmer man fel kan man skjuta in det så det blir en infektion (finne). Men man kan läsa sig till hur man gör. Är ju inte alla som har råd med ansiktsbehandlingar.
TS, har du märkt någon skillnad? Eller någon annan? Jag har den senaste tiden fått betydligt mer pormaskar och är nyfiken på om det finns något som kan hjälpa till att få bort dem.

Jag har använt plåstren och tycker att de är bra. Får bort en hel del varje gång jag använder dem vilket är ca 2 ggr/ månad.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag har använt mig av dessa plåster. Det som hjälper är att svarta pormaskar försvinner men utan grundlig rengöring (peela, tvätta med ansiktformula och ansiktsvatten) återkommer pormaskarna snabbt. De blir inte svarta men de återkommer.. Tvätta och använd plåster och använd dag och nattkräm anpassatför din hy så gör det susen. :)
Då ska jag passa på att leta efter dessa idag när jag ska in till stan! :) Är noggrann med rengöring av ansiktet, det är just dessa pormaskar som är irriterande…