Förvaring
Jag vet inte om en sådan här tråd, eller liknande, redan finns. Men jag skapar denna iallafall nu :)
Tråden är till för att vi ska ge varandra tips på hur man ska förvara sitt smink. Till exempel, hur ska man förvara sina concealers för bästa hållbarhet och kvalitét? Eller hur ska man förvara nagellack? :)
Sedan kan ni ju även lägga upp bild på hur just ni förvarar era kosmetikprodukter på bästa sätt.
Jag börjar med att fråga, är det någon som vet vilken temperatur man bör förvara alla sina nagellack i? Har ca 80st och de behöver få plats allihop!
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Jag har fått uppfattningen om att nagellack ska förvaras svalt :) Så är det för mina i alla fall :P Dom håller bäst då :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#1 och #2 Okej, ja jag har hört liknande jag med :) Behövde mest förslag och tips! Hur förvarar ni annat smink? :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#3 Använder faktiskt inte smink så den delen kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.. Eller jo, jag har hört av många att man ska förvara kajalpennor i kylen - livslängden blir tydligen längre då :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Jag fick en superbra sminkväska i julklapp från Make Up Store, tyvärr är den rätt dyr vilket gjort att jag inte införskaffat den innan… Den har flera fack så borstar och sånt kan stå i egna fack. Tidigare hade jag allt nedslängt i en vanlig sminkväska, vilket gjorde att vissa produkter kladdade och samlade massa bakterier. Jag vet faktiskt inte hur det är med smink men kan väl tänka mig att det inte heller ska förvaras för varmt och fuktigt, eftersom det bildas bakterier då.
Nagellack har jag nedslängt i en låda, har dock hört som några ovan nämner att de ska förvaras svalt. Jag har en vän som har sina lack i kylen, de håller mycket bättre än mina och blir inte lika snabbt tjocka och kletiga.
#3 Jag håller mig ganska mycket till nagellack, så har därför inte så stor koll på hur smink ska förvaras. Men kan nog tänka mig att det ska stå svalt det också. Mina ligger nedslängda i min byrålåda. :)