Fett hår
Jag har himla fett hår och måste tvätta håret nästan varannan dag. Jag har försökt gå längre men då vågar ja inte gå utanför dörren.
Har nån tips på hur jag ska få mindre fett hår?
Jag använder just nu mjällschampo & mjällbalsam då min frisör tipsade mig om detta. Sen använder jag ibland en "reparerande" inpackning efter schamponeringen, denna använder ja bara i längder och toppar.
Det är ganska sällan jag använder andra produkter i håret, det är mest om jag vill vara fin på helgerna som jag använder värmeskydd och hårspray, hårolja i längderna.
Nässelschampo fungerar i alla fall för mig. Finns hos Yves Rocher, säkert andra märken också.
#1 Ett sånt här? http://www.yves-rocher.se/control/har/schampo/purifying-shampoo/?cmSrc=Category
Vad använder du för balsam? Hittar inget likadant som schampot. Använder du inpackning?
Japp, den sorten använder jag sen ett par år tillbaka och är jättenöjd. Balsam tror jag inte ingår i den serien men jag använder inget, tycker inte det behövs, så jag har ingen koll på vad som finns i den vägen.
Låter som om du tvättat så mycket så att du har tvättat bort din talg, för att få tillbaka den så måste du dämpa på din duschining, de gäller nog bara några veckor! Men hellre de än att ha ett fett hår för ''alltid'' :)
Tror absolut inte det är något annat än talgen så :)
#4 Hur länge bör jag försöka gå mellan hårtvättarna fram till att det "rättar till sig"? :)
#5 De vet jag inte, de kan gå jätte fort å de kan gå jätte långsamt, de beror på. Men duscha bara 2 ggr i veckan då och se sen om några veckor! :)
Duscha varje dag om du vill men tvätta inte håret så ofta. Jag hade också sådär förut och fick låta bli att tvätta så ofta i ca 2-3 veckor och sedan var det bra. Nu tvättar jag bara håret 1-2 ggr i veckan, duschar varje dag men låter bli att blöta håret de duschar jag inte ska tvätta det. Vissa kanske tycker det är äckligt men så gör jag iaf. Du kan ju använda torrschampo om du tycker det är jobbigt att gå ut med fettigt hår, för fettigt kommer det bli när du försöker få tillbaka det :)
#7 Det är samma för mig, behöver bara duscha håret 1-2 gånger i veckan och det är toppen! Men kroppen oftare än så förstås ;)
De tar ett tag att avvänja håret, och ja då får man gå runt med fett hår :P skit jobbigt jag vet, men man kommer inte ångra det sen! Jag duschar mitt hår varannan vecka ungefär, och emellan där använder jag torrschampo då och då! Och när jag väl duschar har jag schambo, balsam och sen inpackning ifrån Aussie, luktar helt gudomligt!
Jag duschar VARJE. DAG. Kan inte gå runt utan att känna att min lugg är fettig, det suger.
/ Ellen Bajsnåmi
#10 onödigt slitage på håret! börja använd torrschampo :)
#11 Mjo, jag har torrschampo också, men det känns som om det blir fettigt så snabbt. Det kan vara dels för att jag rör den så mycket genom att fösa undan luggen. :(
/ Ellen Bajsnåmi
BM? :)
Jag har samma problem som dig, #10…
Resten av håret ser okej ut, åtminstone två-tre dagar, men luggen… Dessvärre funkar inte torrschampo så bra som jag skulle önska. :(
Det finns ju olika sorters torrschampo som ni säkert alla vet. Har själv testat en hel del av dom, vissa av dom är sämre än värdelösa! Själv så gillar jag treSemme´s och Got2be´s torrschampo. De är dom bästa (tycker jag) 🙂 Speciellt det sistnämnda 🙂
Och till TS: Använder du "mycket" produkter i ditt hår? Det finns ett litet tips (kommer inte ihåg vilken sida jag läst det på) att man kan tvätta håret med bakpulver för att få bort en massa "kvarglömda" produkter som finns kvar i håret. Då schamponerar du som vanligt och efter schampot tar du i denna bakpluverblanding och "skrubbar/masserar" in de riktigt och sedan sköljer.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Jag är tvungen att tvätta håret varje dag…😂😂😂