Vilken storlek är vilken?
Hej!
Någon som skulle kunna hjälpa mig att omvandla storlekar? Nämligen så att jag tänker beställa ett par jeans, men vet inte vilken storlek jag ska välja och får alltid olika resultat av storleksguidarna hehe..
Om jag har storlek Medium i vanliga fall (kanske lite mindre, typ Small) vilken storlek ska man då välja av "W28" / "L32" och uppåt?
Tänkte även beställa en bikini, har BHstorlek 70B ungefär, vilken storlek är bäst av Small och Medium enligt er som har ungefär samma storlek som mig? :)
Superduper tacksam för svar! :D
Är btw ca 168 cm lång om det hjälper!
W står väl för waist och L för legs? Så är det mätt i inches. :) Vet inte exakt vilken storlek du har då det beror helt på märket oftast..
Vad gäller bikinin kan du nog ha en small tror jag :) Den sitter nog bättre runtom.
Waist / Length har jag alltid tänkt mig att det stod för #1 :P
Jag har 38 i vanlig storlek i byxor och 28 i inches, längd brukar jag inte bry mig om, har väl 28/32 eller nåt :p
Small i bikiniöverdelen har jag iaf. (75B)
#0 Byxorna vet jag inte men när jag hade 70B så satt S perfekt på mig :)
#2 Möjligt, tänkte bara att en motsvarighet till waist vore ju do just legs, men length var min första gissning innan hjärnan satte igång med funderandet. 😉
Jag har 25 i W och 32 i L på de flesta jeans. Är då 169 cm lång.
Jag är 168 och har som regel W 25 och L32 precis som Tirin. En jag känner som brukar ha medium har W 28 och L 32. Tänk dock på att det kan variera lite beroende på om det är jeans med hög midja och så. 🙂
L står för length ja 🙂I mönsterkonstruktion har man de horisontella måtten i midjevidd/höftvidd/axelvidd osv, medans de lodräta kort och gott är längden från en del till en annan.
TS, har du inget måttband hemma? Mät i så fall höftvidd (rakt över höftbenen) och innerbenlängd (från skrevet och ner till golvet). Har du bara cm på måttband så tar du måttet du får /2.54 och avrundar till närmsta heltal. För höga jeans mäter du midjan istället för höften.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Åh tack så mycket! :D