Nybörjare (smink/skönhet)
Jag har aldrig tidigare varit intresserad av smink, utan har varit mer en pojkflicka.
Men den senaste tiden har jag fått mer intresse och tycker det är lite intressant att kolla på YT på olika videos. Nu är det så att jag skulle vilja lära mig grunderna i sminkning. Från t-zon till ja va de nu heter :P
Någon som har något tips om var jag kan hitta all informationen? :)
Tack på förhand :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

Kicks och Make Up Store har privata sminklektioner där de visar dig hur du kan sminka dig samt ger dig tips & råd. Tror att det kostar runt 500-lappen och då får du lite produkter också. En bra sak att önska sig i julklapp 🙂
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Eftersom du gillar YT-videos kan du hitta den mesta informationen där! :) De flesta större smink-youtube:are lägger upp videos för nybörjare också, allt från bas till ögonbryn och hela sminkningar. 🙂 Annars finns det även diverse sminkbloggar. Jag hade i alla fall inte gärna lagt ner massa pengar på lektioner, men det kan ju vara bra om man är helt lost. 😛
#1 Tack för förslaget. Men jag har inte råd att lägga pengar på en sån sak och lite sent att önska sig de i julklapp :P #2 Jag har testat söka men dom jag hittat var sämre än värdelösa. Dom sa i princip inget och det var filmat på långt håll så man såg inget speciellt. Har du några tips om YT-kanaler som har bra tips/videos? :) Eller någon bra blogg ? :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#3 Shaaanxo och Lauren Curtis är mina favorit-youtube-gurus :) Svenska Linda Hallberg har också en youtube-kanal med mycket information om exempelvis hur man får en perfekt bas eller snygga ögonbryn. 🙂
SecretLifeOffaBioNerd har en del intressanta videos. Hon pratar mest om hudvård men dyker upp lite sminkgrejer då och då, och oftast pratar hon om ett moment per video snarare än om en hel sminkning.
Pixiwoo är två tjejer som har måååånga bra tutorials, allt från bas-makeup till coola kändis-sminkningar. Om du söker på t ex "pixiwoo foundation tutorial" eller "pixiwoo eyebrows" etc så kommer det upp nyttiga klipp, så i deas kanal kan du hitta mycket bra.
#4 #5 #6 Tack för tipsen! Ska kolla upp alla under helgen :)
/ J