Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 1195 ggr
bellisan
0

Någon skillnad?

Någon som vet om det är någon skillnad på glitter som är till för ögonlocket och pysselglitter? Kan man ha pysselglittret på ögonlocket oxå?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Charlott_
0

Glitter som glitter eller? Jag använder pyssel glitter ifrån Panduro till naglarna! :)

Glitter till smink och pyssel är väl gjort av samma material eller?

ennycc
8

Det är jätteviktigt att man använder glitter som är till för smink och inte vilket glitter som helst. Vanligt hobbyglitter är gjort av metall och farligt att få i ögonen (vilket är lätt att få), med sminkglitter blir ögat inte lika irriterat.

Charlott_
0

#2 Glitter till smink, vad är de gjort av då?

[Tilde]
0

Jag har använt vanligt glitter till ögonlocken, men man får vara försiktig då glitterpartiklarna är vassa och huden runt ögonen är känslig! 🙂

ennycc
0

#3 plast :)

Karmatarerskanise
4

Skulle aldrig våga använda hobbyglitter vid ögonen. Ajaj att få in det i ögonen. Bäst att använda produkter som är utvecklade för just ögonen.

[erikam]
0

Stoor skillnad! Använd aldrig någonsin produkter i ansikte och hår som inte är till för det, speciellt inte kring ögonen. Sedan är inte alla anpassade produkter bra heller, det är individuellt och beror även på hur känslig man är.

bellisan
0

Hittade glitter av PET- plast kan man använda det till ögonen?

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Fiona
0

Jag har använt hobbyglitter som ögonskugga vilket har funkat bra, om det är bra är en annan femma!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg