FET hy - Tips?
Jag e inte mycket för smink men antar att folk här inne kan det bättre än dem flesta😛
Jag har VÄLDIGT fet & oljig hy. Inte bara lite glansig utan så det bokstavligt rinner när jag använder foundation eller liknande. Därav undviker jag det helt.
Men min hy i ansiktet är mycket mörkare än halsen, samt en del rodnad, som jag mer än gärna vill dölja.
Jag har testat det mesta: Allt ifrån svindyra ansiktskrämer, rengörnings-tjoff & bakplåtspapper att torka ansiktet med.
Har prövat mineral-smink och ett tiotal olika primers, men inget verkar fungera.
Det är minst sagt frustrerande när inte ens ögonskuggan ligger kvar, trots att jag prövat allt ifrån hemmagjorde primers till dem dyrare & högst rankade primers från bl.a. Urban Decay.
Inget hjälper och jag börjar tröttna😕
Dessutom tar jag studenten till sommaren & jag vill inte gå utan smink till balen. Jag vill inte heller att min hy ska synas i bilder eller liknande.
Är det någon här inne som har prövat magnesium-masker?
Någon som vet om det fungerar?
Jag kan inte ha foundation mer än 1-2 timmar, sedan oxiderar den med oljan i huden, blir 4-6 toner mörkare & väldigt glansig/rinnig, vilket i sig ser förj*vligt ut.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Kan du inte jämna till hudfärgen genom att sätta foundation på halsen i samma ton som ansiktet?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Det spelar ingen roll vad jag gör, foundationen rinner av.
Tonen är inte problemet, utan att "skiten" rinner av.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Det är ju individuellt vad som funkar för en. Men om du inte har provat så tycker jag du ska prova att tvätta ansiktet med olja. Oliv, raps, solros, spelar ingen större roll. Jag hade oljig hy tidigare, men det har helt försvunnit sen jag började tvätta ansiktet med olja. Genom att tvätta med olja så tillför man ju fett och det kan "lura" kroppen till att inte behöva producera lika mycket själv. Men förvänta dig såklart inget resultat på en gång. Ge det lite tid. 🙂
Jag e super oljig jag med :( jag har inte hittat den perfekta hudvårdsrutinen ännu meeeen jag har hittat en grym foundation å ögon primer. Estee Lauder double Weare e toppen foundation å sitte. Som berget får ta blott papper ibland men inte lika ofta och den enda ögon primer som funkar på mej är Nars ögon primer :)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Denna använder min mamma : http://www.kicks.se/clinique/hudvard/ansikte-c172/anti-blemish-solutions-oil-control-cleansing-mask-p10406?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7Iztwcm9kdWN0X2tleTs0MDE3NjA0MjsjOw
hon har själv jäääättee oljig och fett hud, till och med när hon har smink på ögonen så rinner den av så är ganska säker på att den kommer att hjälpa :) den har hjälpt henne mycket och märker själv att hennes hud ser mycket bättre ut, hoppas att du hittar någon bra hudvårds rutin som kan hjälpa speciellt innan studenten :P
jag använder tea tree oil från bodyshop, är fantastiskt för acne med. Har aldrig haft så fin hud :) http://www.thebodyshop.se/ansikte/nyheter/tea-tree-pore-minimizer.aspx